Topul companiilor aeriene cu cea mai bună și cea mai slabă mâncare la bord: Emirates pe primul loc, Ryanair la coadă

Publicat: 14 apr. 2025, 18:11, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Topul companiilor aeriene cu cea mai bună și cea mai slabă mâncare la bord: Emirates pe primul loc, Ryanair la coadă

Mâncarea de avion nu s-a bucurat niciodată de o reputație grozavă, fiind adesea asociată cu carne reîncălzită, pâine uscată și salate apoase. Totuși, o cercetare recentă realizată de YouGov vine să schimbe percepțiile și să ofere pasagerilor informații utile înainte de următorul zbor: care sunt companiile aeriene cu cele mai bune – și cele mai slabe – mese la bord.

Sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.495 de călători din Marea Britanie care au zburat în ultimele 12 luni cu cele mai populare nouă companii aeriene, fiind luate în considerare atât mesele principale, cât și gustările și băuturile servite pe parcursul zborului.

Emirates și Qatar Airways, favoritele pasagerilor

Pe primul loc în clasament se situează compania Emirates, ale cărei servicii de catering au primit un scor pozitiv din partea a 85% dintre respondenți. De asemenea, 84% dintre aceștia au apreciat gustările și băuturile servite la bord ca fiind „foarte bune” sau „destul de bune”.

Qatar Airways ocupă poziția a doua, cu 82% dintre pasageri declarând că au fost mulțumiți de mâncarea servită în avion. În ceea ce privește gustările, procentul urcă ușor la 83%.

Virgin Atlantic completează podiumul, 74% dintre pasagerii săi fiind mulțumiți de gustările oferite. British Airways, transportatorul național britanic, primește scoruri moderate: 63% dintre pasageri au avut o părere bună despre mesele servite, iar 61% au apreciat gustările.

Companiile low-cost, pe ultimele poziții

La mijlocul clasamentului se regăsesc Jet2 și Tui Airways, care au primit scoruri apropiate: aproximativ 50% dintre pasageri au considerat că mesele și gustările oferite sunt acceptabile.

Situația se schimbă radical în partea de jos a clasamentului. Ryanair, compania irlandeză low-cost, a primit cele mai multe recenzii negative. Doar 17% dintre pasageri au avut o părere pozitivă despre mâncare, în timp ce 50% au descris-o ca fiind „destul de” sau „foarte proastă”. Nici gustările nu au reușit să impresioneze, cu 41% recenzii negative.

Wizz Air stă puțin mai bine, cu 23% dintre pasageri considerând mesele ca fiind bune, dar 40% rămân dezamăgiți. EasyJet a înregistrat opinii împărțite: 29% dintre respondenți au apreciat mâncarea, în timp ce 32% au fost nemulțumiți.

Clasamentul final al companiilor aeriene în funcție de calitatea mâncării la bord:

  1. Emirates

  2. Qatar Airways

  3. Virgin Atlantic

  4. British Airways

  5. Jet2.com

  6. Tui Airways

  7. easyJet

  8. Wizz Air

  9. Ryanair

Studiul relevă diferențe semnificative între operatorii premium și cei low-cost, sugerând că, uneori, un bilet mai scump ar putea aduce nu doar confort sporit, ci și o experiență culinară mai plăcută la 10.000 de metri altitudine.