O navă de ultimă generație a Rusiei a căzut „la apă”. „Căpitan Ușakov” s-a scufundat misterios
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/08/Screenshot-2025-08-09-at-18.04.14.png)
O navă de ultimă generație a Rusiei s-a înclinat și s-a scufundat în timpul lucrărilor finale de construcție. Incidentul a avut loc pe șantierul din Sankt Petersburg. Remorcherul a fost lansat la apă acum trei ani, însă nu a fost finalizat.
Navă de ultimă generație a Rusiei scufundată
Remorcherul botezat „Căpitan Ușakov”, parte din proiectul 23470 și considerat unul dintre cele mai moderne în construcție actualmente, a fost lansat la apă acum trei ani. Până în prezent însă, au continuat lucrările de finalizare. Nava era menită să contribuie la mobilitatea și intervenția rapidă în Marea Neagră.
Recent, la zona de acostare a șantierului naval, nava s-a înclinat pe partea tribord. Compartimentul mecanismelor auxiliare s-a inundat rapid, provocând avarii semnificative. Eforturile de stabilizare efectuate pe parcursul nopții nu au putut preveni prăbușirea completă a navei, care a ajuns pe fundul apei dimineața următoare.
„Căpitan Ușakov” ar fi schimbat regulile jocului pentru Moscova
Pentru Marina Rusă, „Căpitan Ușakov” reprezenta un salt tehnologic: mai rapid, mai robust și mai modern. Scufundarea fost provocată de inundarea compartimentului utilitar al sistemelor auxiliare. Investigațiile sunt în desfășurare, sub coordonarea Comitetului de Investigare rus, pentru a stabili dacă au fost încălcate reglementări de siguranță în construcție.
Întrebări fără răspuns încă
Nu există încă un comunicat oficial din partea șantierului sau a Marinei ruse, nici detalii despre urmările tehnice și financiare. Biroul de presă al Șantierului Baltic a confirmat că docul era închiriat de uzina din Iaroslavl, responsabilă cu finalizarea remorcherului.
Navele din clasa Proiect 23470 sunt concepute pentru remorcarea navelor, obiectelor plutitoare și structurilor maritime în orice zonă de navigație, inclusiv în condiții de gheață.
Pot efectua misiuni de căutare și salvare, operațiuni de stingere a incendiilor și sunt dotate cu heliport. Clasa are un deplasament de 3.200 de tone, o lungime de 69,75 metri, o lățime de 15 metri, un echipaj de 33 de persoane și o autonomie de 30 de zile.
Alte patru nave din această clasă au fost lansate din 2014, trei dintre ele fiind deja în serviciu — două în Flota Mării Negre și una în Flota Pacificului.