O clujeancă, interzisă trei ani în mall-uri. Motivul deciziei luate de o instanţă de judecată
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/stairs-906723_1280.jpg)
O femeie din Cluj, condamnată la un an și șase luni de închisoare pentru furturi de telefoane mobile, a primit și interdicția de a intra timp de trei ani în mall-uri și hipermarketuri din județ.
Interzis în mall-uri
O decizie neobișnuită a fost luată de o instanță din Cluj, unde o femeie a primit, pe lângă pedeapsa cu închisoarea, și o interdicție de a intra în mall-uri și hipermarketuri din județ pentru următorii trei ani.
Femeia a fost găsită vinovată de mai multe furturi de telefoane mobile și condamnată la un an și șase luni de închisoare. În plus, instanța a decis să impună o sancțiune complementară, interzicându-i accesul în două mall-uri din Cluj-Napoca, precum și în alte mari magazine din județ. Măsura, considerată una atipică, a fost justificată de judecători prin necesitatea de a preveni repetarea unor fapte similare.
Potrivit anchetatorilor, primul furt a avut loc la începutul lunii septembrie a anului trecut. Femeia a profitat de neatenția unei persoane aflate într-un magazin și i-a sustras telefonul mobil din buzunar. Dispozitivul nu a mai fost recuperat.
La doar câteva zile după acest incident, ea a acționat din nou, însă de data aceasta împreună cu mai mulți complici. Grupul a vizat două centre comerciale din Cluj-Napoca, de unde a furat șapte telefoane de ultimă generație. Valoarea totală a prejudiciului a fost estimată la peste 28.000 de lei.
Prejudiciul și recuperarea telefoanelor
În urma investigațiilor, telefoanele sustrase în a doua acțiune au fost recuperate de polițiști. Totuși, faptele comise au cântărit greu în fața magistraților, care au considerat că simpla recuperare a prejudiciului nu este suficientă pentru a împiedica repetarea unor astfel de episoade.
În motivarea sentinței, judecătorii au subliniat că interdicția de acces în mall-uri și hipermarketuri reprezintă o măsură suplimentară menită să protejeze atât comercianții, cât și clienții. În opinia lor, o astfel de sancțiune răspunde direct modului în care au fost comise infracțiunile, oferind și un caracter preventiv hotărârii.