Probleme tehnice și controale mai stricte în industria auto. BMW recheamă 200.000 de vehicule
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/09/Probleme-tehnice-si-controale-mai-stricte-in-industria-auto.-BMW-recheama-200.000-de-vehicule-scaled.jpg)
BMW se confruntă cu o nouă rechemare masivă în service, după ce autoritățile americane au identificat un defect grav la releul de demaraj. Potrivit Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului Rutier (NHTSA), componenta defectă poate cauza coroziune și scurt-circuit, ceea ce crește semnificativ riscul de supraîncălzire și de incendiu la bordul vehiculelor afectate.
BMW recheamă mașini, risc de incendiu
În total, peste 196.000 de mașini BMW fabricate între 2019 și 2022 vor fi rechemate în service în Statele Unite. Printre modelele vizate se numără 330i, 530i, Z4, X3, X4, 430i și 230i, dar și aproximativ 1.469 de unități Toyota Supra, care utilizează același tip de releu de demaraj.
Proprietarii vehiculelor incluse în campania de rechemare vor fi anunțați oficial începând cu 14 noiembrie 2025, urmând ca remedierea să fie efectuată gratuit în cadrul rețelei de dealeri autorizați BMW și Toyota.
Până la efectuarea reparațiilor, autoritățile recomandă măsuri de precauție. Șoferii sunt sfătuiți să parcheze mașinile în exterior, departe de clădiri sau alte vehicule, pentru a reduce riscul de pagube în cazul unui incendiu.
Aceasta este a doua rechemare importantă pentru constructorul german în decurs de un an. În 2024, BMW a retras peste 720.000 de unități din cauza unei pompe electrice care prezenta, de asemenea, riscuri de aprindere spontană.
China schimbă regulile jocului: licență de export obligatorie pentru mașinile electrice
Pe un alt front al industriei auto, China anunță o măsură importantă pentru reglementarea exporturilor de vehicule electrice. Începând cu 2026, producătorii chinezi vor fi obligați să obțină o licență specială de export pentru a-și putea comercializa vehiculele electrice pe piețele internaționale.
Ministerul Comerțului din China a explicat că decizia vine în contextul în care exportatorii neautorizați au afectat reputația brandurilor chineze, trimițând mașini în țări care nu dispun de rețele de service post-vânzare.
Doar producătorii autorizați vor putea exporta
Noile reguli prevăd că doar producătorii auto sau companiile desemnate de aceștia vor avea dreptul de a solicita licențe de export. O astfel de măsură există deja pentru vehiculele pe benzină și hibride, însă acum va fi extinsă și pentru segmentul electric, aflat în plină expansiune.
Wu Songquan, oficial în cadrul Centrului de Cercetare pentru Politici al China Automotive Technology, a declarat că exporturile necontrolate au dus la „războaie de preț” și la scăderea marjelor de profit pentru producători. În opinia sa, este esențial ca industria auto chineză să se concentreze pe calitate și procese standardizate.
„Așa cum marile branduri internaționale și-au câștigat încrederea globală prin calitate, și producătorii chinezi trebuie să stabilească procese standardizate și exporturi de înaltă calitate”, a subliniat Wu într-un editorial.
Practici discutabile în trecut: mașini noi vândute ca „second-hand”
De asemenea, autoritățile chineze vor să elimine o practică controversată care a permis mii de exporturi ilegale începând cu 2019. Conform unui mecanism abuzat de comercianți locali, vehiculele noi erau etichetate ca fiind second-hand, pentru a eluda reglementările de export și pentru a impulsiona artificial vânzările interne.
În acest context, președintele producătorului auto Changan, Zhu Huarong, a cerut măsuri mai stricte în vara acestui an, afirmând că aceste exporturi „mascate” afectează profund imaginea brandurilor chineze.
În 2024, China a exportat 1,65 milioane de vehicule electrice, aproape dublu față de anul precedent, dar autoritățile vor acum să se asigure că această creștere este una sustenabilă și bine reglementată.