Cafeaua intră în era digitală, se lansează o aplicaţie românească pentru pasionaţi. Ce poate face
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2024/07/cafea.jpg)
De la mirosul cafelei proaspăt râșnite până la curiozitatea de a descoperi origini exotice și prăjitorii artizanale, pentru mulți dintre noi cafeaua a devenit mai mult decât o băutură – este un ritual și o experiență culturală. Acum, această experiență capătă o nouă dimensiune digitală: Brewtifi, prima aplicație inteligentă dedicată pasionaților de cafea de specialitate din România și din Europa.
Aplicația, disponibilă gratuit în App Store și Google Play, promite să transforme modul în care iubitorii de cafea își descoperă sortimentele preferate, le păstrează într-un „playlist” personalizat și intră în contact cu prăjitorii și trendurile internaționale.
Lansare la unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie din România şi din Europa de Est
Pre-lansarea Brewtifi va avea loc la How To Web Conference 2025 (1-2 octombrie), unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie din România şi din Europa de Est, aplicaţia fiind selectată în semifinala competiţiei Spotlight, printre cele mai bune 20 de startup-uri care îşi vor prezenta ideea şi planul de afaceri pe scena conferinţei.
Imediat după aceea, lansarea oficială va fi la Slow Coffee Festival, care are loc între 3 şi 5 octombrie la Romexpo (Bucureşti), acolo unde BREWTIFI va fi partener de inovaţie, oferind în aplicaţie şi o secţiune specială dedicată festivalului, cu harta expozanţilor, agenda evenimentului şi oferte.
Ce poate face aplicaţia
Pe lângă un catalog actualizat şi îmbogăţit permanent, care adună în prezent peste 1.000 de tipuri de cafea de la peste 50 de prăjitorii din România şi Europa, una dintre funcţiile cele mai importante ale aplicaţiei este posibilitatea utilizatorilor de a-şi salva sortimentele de cafea preferate în contul personal Brewtifi. Este suficient să fotografieze eticheta unei pungi de cafea pentru ca aplicaţia să o identifice şi să o salveze în cont.
Utilizatorii pot da ratinguri, acestea fiind vizibile şi pentru ceilalţi utilizatori, şi primesc recomandări personalizate de cafea, echipamente şi evenimente în baza scanurilor făcute.
Fondatorii au analizat în detaliu noile trenduri din tehnologie şi comportamentul consumatorilor şi au integrat în aplicaţie un companion AI – Brewie AI – care poate face recomandări despre cafea, poate oferi sfaturi pentru prepararea cafelei şi poate răspunde la întrebări cu şi despre cafea.
Astfel, Brewtifi îşi propune să fie acea platformă preferată a iubitorilor de cafea, prin care aceştia pot:
- să îşi creeze propriul „playlist” cu cafelele preferate pe care le-au descoperit
- să primească recomandări personalizate, adaptate gustului lor
- să caute şi să exploreze mii de cafele de specialitate din Europa, selectate de Brewtifi şi de comunitatea de pasionaţi, să le dea rating şi să le cumpere cu ajutorul aplicaţiei, prin linkuri directe către prăjitorii
- să fie la curent cu tot ce mişcă în lumea cafelei de specialitate, trenduri, noutăţi
- să aibă acces la oferte exclusive pentru echipamente, evenimente, micro-loturi de cafea şi accesorii
- să înveţe metode de preparare a cafelei printr-un joc interactiv (opţiune ce va fi disponibilă în curând)
Cui se adresează Brewtifi
Brewtifi pune în centru consumatorul, utilizatorul obişnuit, pasionat de cafea, căruia îi oferă un cadru structurat şi ocazia de a încerca noi experienţe. Lansarea vine într-un moment în care piaţa cafelei de specialitate îşi începe maturizarea; preferinţele generaţiilor active precum Millennials şi cei din Gen Z se îndreaptă din ce în ce mai mult către cafeaua premium, produsă în mod sustenabil, iar aceşti consumatori doresc să aducă experienţa de cafenea şi acasă.
În prezent, segmentul cafelei de specialitate este în plină dezvoltare, atât pe pieţe mature, precum Marea Britanie, cât şi pe unele emergente, cum sunt Cehia sau România. Începând din anul 2013, numărul prăjitoriilor şi al cafenelelor cu cafea de specialitate din România a explodat, de la doar câteva la câteva sute. La nivel european, cafeaua de specialitate înregistrează o dinamică puternic pozitivă.
În 2023-2024, acest segment a reprezentat peste 30% din consumul total de cafea, la o valoare estimată de 23,3 mld. euro. Până în 2032, se estimează că piaţa de profil ar putea urca la 64 mld. euro, cu o creştere anuală în urcare de la 3,7% la 10,3% la finalul perioadei. Cu alte cuvinte, nu doar că piaţa se dezvoltă, dar cu fiecare an creşte din ce în ce mai rapid.