Putem circula pe autostradă de la București la Adjud până la finele anului

Publicat: 31 oct. 2025, 11:03, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Putem circula pe autostradă de la București la Adjud până la finele anului

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a anunțat că lucrările pe lotul 2 al Autostrăzii Focșani – Bacău (A7), tronsonul Domnești Târg – Răcăciuni, au depășit 85% din stadiul fizic. Oficialul a precizat că, dacă ritmul actual de execuție va fi menținut și condițiile meteorologice vor fi favorabile, este posibil ca anul acesta să se poată circula integral de la București până la Adjud pe autostradă.

Lotul 2, cu o lungime totală de 38,78 kilometri, include tronsonul de aproximativ 17 kilometri dintre Domnești Târg și Adjud, unde lucrările au depășit deja 90%. Constructorul român UMB Spedition se concentrează în prezent pe câteva obiective majore: pasajul de la Domnești Târg, unde se realizează lucrări de hidroizolație după turnarea plăcii de suprabetonare, podul peste râul Trotuș și nodul de la Adjud, care va asigura conexiuni eficiente cu rețeaua de drumuri naționale.

Valoarea contractului pentru construcția acestui lot este de 2,48 miliarde de lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Potrivit directorului CNAIR, finalizarea lotului 2 va permite șoferilor să parcurgă ruta București – Adjud doar pe autostradă, utilizând traseul A3 și A7, reducând semnificativ timpul de deplasare și crescând siguranța traficului.

”Activitate intensă pe șantierul lotului 2 (Domnești Târg-Răcăciuni) al Autostrăzii Focșani – Bacău (A7)!

Pe tronsonul de aproximativ 17 km dintre Domnești Târg și Adjud stadiul lucrărilor a depășit 90%.

Constructorul român (UMB Spedition) lucrează acum în special:

– în zona pasajului de la Domnești Târg, unde, se execută lucrări de hidroizolație, după ce a fost turnată placa de suprabetonare,

– la podul peste râul Trotuș,

– la nodul Adjud,

Valoarea contractului pentru construcția acestui lot (38,78 km) este de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea esre asigurată prin PNRR.

Pe întregul lot stadiul fizic a depășit 85%, dar anul acesta, dacă dacă vor permite condițiile meteorologice să se mențină actualul ritm de lucru, circulația va putea fi deschisă până la Adjud.

Astfel se va putea circula de la București la Adjud, doar pe autostradă (A3 și A7), anul acesta.

Anul viitor, după finalizarea lucrărilor și pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7)”, a spus Pistol.

Până la finele anului ar putea fi gata și lotul 3 de pe Ploiești-Buzău, dintre Pietroasele și Buzău. Pistol a anunțat, pe 18 octombrie, că progrsul fizic pe acest tronson, executat de turcii de la Nurol și Makyol, este de 85%. ”În acest ritm de lucru, estimez că la sfârșitul lunii noiembrie vom da în trafic și cei 13,9 km ai acestui lot, astfel încât să putem circula neîntrerupt în regim de autostradă de la București la Focșani. Contractul are o valoare de 1,093 miliarde lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin PNRR”, a spus Pistol.

La jumătatea acestei luni a fost dat în folosință lotul 2 (28 km) al secțiunii de autostradă Ploiești – Buzău, parte din A7! Pe traseul acestui sector de autostradă au fost amenajate 2 noduri rutiere (Nod Mizil -intersecție A7 cu DJ 100C și Nod Ulmeni – intersecție A7 cu DJ 203 C) și două spații de servicii.