Umbrărescu pierde procesul pentru un important lot de autostradă

Publicat: 17 nov. 2025, 18:12, de Andrei Ceausescu, în Justitie , ? cititori
Umbrărescu pierde procesul pentru un important lot de autostradă

Judecătorii de la Curtea de Apel București au respins recursul grupului UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, și au confirmat astfel că oferta câștigătoare pentru lotul 1D Joseni – Ditrău rămâne cea depusă de Danlin XXL, desemnat inițial de Compania Națională de Investiții Rutiere.

Contractul vizează proiectarea și execuția lotului 1D al secțiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț. Lotul are o lungime de 14,4 kilometri și include 21 de pasaje și viaducte, dintre care trei ecoducte pentru trecerea animalelor, un nod rutier la Ditrău și descărcare provizorie pentru conectarea cu lotul 2A Ditrău – Grințieș. Pe traseu vor fi amenajate spații de servicii pe ambele sensuri, cu benzinării, zone comerciale, 12 stații de încărcare pentru mașini electrice și toalete.

Valoarea contractului este de 821 milioane de lei fără TVA, aproximativ 162 milioane euro, și a fost atribuit inițial asocierii Danlin XXL – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL.

Grupul UMB, care construiește deja loturile 1C Sărățeni – Joseni și 2A Ditrău – Grințieș, a contestat atribuirea la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), solicitând reevaluarea ofertei sale pe motiv că ar fi fost depunctat nejustificat la criteriile privind „Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane” și „Experiența Inginerului Proiectant Consolidări”. CNSC a admis parțial contestația, dispunând reevaluarea ofertelor, însă Danlin XXL a atacat decizia la Curtea de Apel București.

Instanța a respins integral contestația UMB, stabilind că atribuirea lotului către Danlin XXL rămâne definitivă. „Modifică în parte decizia contestată, în sensul că respinge contestaţia în integralitate, ca nefondată”, se arată în decizia Curții.

Lotul 1D Joseni – Ditrău implică lucrări complexe, inclusiv construirea de viaducte și ecoducte pentru asigurarea permeabilității faunei și a conectivității între loturile A8.