Culorile fiind în funcție de valoarea nutritivă a ingredientelor. Recent, aceste etichete au început să apară și pe produsele listate pe rafturile magazinelor românești. Retaierii Auchan și Mega Image au implementat deja sistemul ca și producătorul Danone.
Intitulat Nutri-Score , sistemul de etichetare este unul voluntar, aduce informații suplimentare consumatoriului și simplifică decizia de cumpărare care poate fi luată astfel pe baza unor date științifice. Eticheta se găsește pe fața ambalajului, sub forma unui logo și cuprinde 5 scale marcate cu diferite culori: A – verde închis – B verde deschis – C galben – D portocaliu – E roşu.
Pe fiecare produs, consumatorul va putea observa litera aferentă este evidențiată, iar interpretarea este următoarea:
Eticheta Nutri-Score evidențiază practic valoarea nutritivă a produsului pentru 100 g sau 100 ml, putând exista scoruri diferite chiar în cadrul aceleiași categorii de produse, urmare a rețetelor diferite. Spre exemplu, o cutie de cereale poate avea scorul A, B , C sau D, potrivit economica.net.