A fost semnat contractul de 30 milioane de lei pentru documentația Aeroportului Galați – Brăila

Publicat: 29 dec. 2022, 08:00, de Sorin Costea, în ACTUALITATE , ? cititori
A fost semnat contractul de 30 milioane de lei pentru documentația Aeroportului Galați - Brăila

Administrațiile din Galați și Brăila au făcut nou pas important în demersurile pentru construirea Aeroportului Internațional Galați – Brăila, care se pare că a devenit o prioritate a Guvernului României din moment ce sunt alocate zeci de milioane de lei pentru realizarea studiilor.

Preşedintele CJ Galați, Costel Fotea și președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac au semnat, miercuri, contractul în valoare de peste 30 de milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate și a celorlalte studii tehnice pentru construirea Aeroprtului Internațional Galați – Brăila.

Contractul a fost semnat cu Asocierea formată din companiile SC Aduro Impex SRL & SC Tecno Engineering 2C SRL & SC WE Project Engineering SRL, care vor realiza studiile împreună cu cei 17 subcontractori, printre care se află și Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați.

Sunt firme cu mare experienţă în domeniu, care au proiectat şi alte aeroporturi din ţară, precum şi din străinătate, fiind implicate în proiectarea Aeroportului Otopeni, precum şi în proiectele de la Mihail Kogălniceanu şi Timişoara.

O veste foarte bună este că în proiect este implicat și mediul academic gălăţean, prin specialiştii de la Universitatea <<Dunărea de Jos>>”, a declarat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

În baza acestui contract, vor fi realizate zeci de studii şi descrieri tehnice preliminare ale terminalului cargo şi ale terminalului de pasageri și cele referitoare la căile de rulare, lungimea pistei de decolare şi aterizare, măsurile și echipamentele pentru asigurarea securității aviatice, turnul de control şi sistemele de semnalizare.

Un proiect important, o provocare în actualul context geopolitic

Florin Petre, reprezentantul liderului asocierii care va realiza documentația a declarat că experiența acumulată în alte proiecte similare va fi utilizată și în cazul acestei noi provocări, ținând cont de actualul context geopolitic: „Vom desena un proiect cu niște culori pe care nu le-ați mai văzut până acum”.

O condiție preliminară este ca pe Aeroportul Internațional Galați – Brăila să poată ateriza și decola orice tip de avion.

Valoarea contractului este de 30.719.699 de lei, fără TVA. Faptul că este alocată o asemenea sumă pentru realizarea studiilor este dovada concretă că noul aeroport este o prioritate a guvernului. De altfel, aeroportul este deja inclus în Master Planul Naţional de Transport şi sunt prevăzute în Bugetul de Stat și în bugetele CJ Galați și CJ Brăila fondurile necesare pentru realizarea studiilor.  

Aeroportul Internațional Galaţi-Brăila, va fi în primul rând un aeroport „cargo”, dar va fi în și un aeroport pentru pasageri.

Noul aeroport va avea o pistă de peste 4.000 de metri, mai lungă decât pista modernizată de la Aeroportul „Henry Coandă”, care are 3.500 de metri și decât pista Aeroportului „Mihail Kogălniceanu” din Constanța, care are lungimea de 2.500 de metri.

Aeroportul Galați – Brăila va fi construit pe un teren de 150 ha, la graniţa dintre comunele gălățene Braniştea, Smârdan şi Schela, la aproximativ 18 km de Galaţi şi 20 km de Brăila.