Familia Năstase, acuzată de fals pentru tablourile expuse la expoziția Victor Brauner

Publicat: 23 ian. 2024, 17:10, de Mariana Olteanu, în ACTUALITATE , ? cititori
Familia Năstase, acuzată de fals pentru tablourile expuse la expoziția Victor Brauner
Acuzații de fals pentru tablouri care provin de la familia Năstase

Familia Năstase se află în centrul unui scandal de proporții, după ce ar fi trimis tablouri false la expoziția Victor Brauner, organizată de către Muzeul Național de Artă al României.

Acuzațiile au fost făcute de către mai mulți critici de artă, care cer „să facă urgent o contraexpertiză realizată de experţi internaţionali în opera lui Brauner”.

Scandalul a stârnit un val de controverse în rândul istoricilor de artă. Printre aceștia se numără și Adrian Buga, care recomandă Muzeului Național de Artă „să facă urgent o contraexpertiză realizată de experţi internaţionali în opera lui Brauner”.

Propunerea acestuia vine la o zi după ce un alt istoric a vorbit despre „falsuri la limita ridicolului”. Totodată, Adrian Bugă anunță un „protest public”.

„Situația cea mai gravă, fiind gata să protestez public, este legată de problemele grave de autenticitate ale unor opere de artă care fac parte din expoziția Brauner. Sunt cunoscute ca lucrări cu mari probleme de autenticitate lucrările care fac parte din colecțiile: Adrian Năstase, Andrei Năstase, Mihnea Năstase”, spune istoricul de artă Adrian Buga.

El cere MNAR „să facă urgent o contraexpertiză realizată de experți internaționali în opera lui Brauner, care să confirme sau să infirme acuzele” și spune că este dispus să protesteze public. „Dacă nu sefac publice expertizele cerute și nu se dă voie să se facă o contraexpertiză a lucrărilor menționate, iar aceste lucrări vor fi reproduse în viitorul catalog al expoziției Brauner, voi fi nevoit să PROTESTEZ PUBLIC în fața muzeului și în fața sediului MINISTERULUI CULTURII”.

Și istoricul și criticul de artă Pavel Șușară atrage atenția asupra tablourilor false.

„Din păcate, iar aici nici nu ştiu dacă este vorba doar despre o incompetenţă impardonabilă sau, la fel de grav, despre o manevră conştientă de spălare a unor lucrări şi de manipulare, prin ricoşeu, a pieţei de artă, adică pur şi simplu de complicitate, un număr semnificativ de lucrări, peste numărul degetelor de la o mână, sunt falsuri la limita ridicolului.”, a scris Pavel Șusară.