ANPC: 200.000 de lei amenzi, 4 avertismente și 11 spații închise la mall Promenada pentru mizerie și produse expirate

După 46 de controale efectuate la agenți economici din mallul Promenada din București, ANPC a aplicat amenzi de 200.000 de lei, 4 avertismente și a decis închiderea temporată a 11 spații comerciale.

Controalele au scos la iveală un șir de nereguli: produse alimentare expirate, spaţii neigienizate, mărfuri cu deficienţe de etichetare, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa, a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizate/urme de uzură, prosoape rupte, transmite News.ro.

De asemenea, au mai fost descoperite:  tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menţionată pe ambalaj data deschiderii si a unora expirate, comercializarea unor produse posibil contrafăcute care poartă numele unor branduri cunoscute, utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajaţi, în spaţiul de lucru.

Au fost controlați 46 de operatori economici și, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC București-Ilfov, aceștia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenționale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente și au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianți.

Dintre abaterile de la legislația specifică protecției consumatorilor, menționăm:

  • Comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depașită
  • Utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse și resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată și chederele depreciate, rupte)
  • Utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare, astfel încât sa se poată stabili conformitatea acestora, precum și fără data limita de consum
  • Depozitarea produselor alimentare direct pe pavement
  • Utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură
  • Lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial alergen
  • Lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate
  • Nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare
  • Comercializarea unor produse nealimentare cu deficiențe de etichetare (fără traducerea etichetelor în limba română și fără a avea înscrisă denumirea și adresa importatorului/producătorului) și fără a avea certificate de garanție, acolo unde este cazul
  • Echipamente de joacă rupte/deteriorate, cee ace prezintă pericol de accidentare
  • Inadvertențe între prețul de la raft al produselor/serviciilor și cel de la casa de marcat
  • Utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzura, prosoape rupte
  • UItilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menționată pe ambalaj data deschiderii si a unora expirate
  • Comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute
  • Utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajați, în spațiul de lucru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Ultimele articole