Cauzele cele mai frecvente ale nemulțumirilor, din ultima perioadă, sunt următoarele:
În scopul asigurării că citirea contoarelor de către personal specializat se realizează de fapt, ANPC va propune Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) introducerea unui sistem de semnalizare a prezenței fizice, pe teren, a cititorului de contor, astfel încât consumatorul să fie informat asupra momentului citirii indexului de consum.
ANPC consideră, însă, că cea mai simplă soluție, pentru rezolvarea problemei calculului facturilor la energie, ar fi respectarea Legii nr. 123/2012, art. 66, alin. 4 care prevede că ”… ANRE poate aproba devansarea aplicării calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă, în condițiile unor analize cost-beneficiu ce demonstrează existența avantajelor și la nivelul consumatorilor, iar alegerea acestei soluții este mai avantajoasă decât cea a instalării contoarelor clasice.”
Cu toate că la alin. 1 al Legii nr. 123/2012, art. 66, se vorbește despre rentabilitate din perspectiva operatorului economic, alin. 4 subliniază faptul că, în această situație, cel mai important este consumatorul și drepturile acestuia.
”Alături de colegii noștri de la ANRE, supraveghem piața și căutăm soluții pentru a nu mai întâmpina, pe viitor situații similare. Fie și doar un singur consumator vătămat, pentru noi nu reprezintă puțin”, spune Horia Constantinescu, președintele ANPC.