Biofarm, afaceri de 218 mil. lei anul trecut. EBITDA companie a ajuns la 75 mil. lei, în creștere cu 9%

Publicat: 17 feb. 2021, 12:30, de Răzvan Zamfir, în Business , ? cititori
Biofarm, afaceri de 218 mil. lei anul trecut. EBITDA companie a ajuns la 75 mil. lei, în creștere cu 9%
Medicamente

Producătorul român de medicamente Biofarm (simbol bursier BIO) a ajuns în 2020 la o cifră de afaceri de 218 milioane de lei, cu 8% mai mare comparativ cu 2019. Totodată, nivelul EBITDA al companiei a înregistrat o creștere de 9%, ajungând la valoarea de 75 milioane de lei.

Cota de piață Biofarm a crescut constant, în 10 din 12 luni ale anului 2020. Nu mai puțin de 7 branduri din categoria digestive & metabolism, răceală & gripă și suplimente alimentare și-au menținut poziția de lideri de piața, în termeni de consum, iar 5 dintre acestea au asigurat consolidarea leadership-ului și la nivel valoric în segmentul Consumer Healthcare (CHC).

„După un an dificil, cu multe provocări, am reușit să ne atingem obiectivele setate pentru 2020 și să ne consolidăm cota de piață. Toate aceste rezultate sunt rodul unei strategii vizionare și al echipelor noastre care cu dedicație, cu multă înțelegere, au depus toate eforturile pentru ca și în plină pandemie să putem să venim în sprijinul clienților noștri și să răspundem nevoilor lor. Suntem de 100 de ani pe piața din România și ne păstrăm motivația de a crește calitatea vieții oamenilor, fiind orientați întotdeauna către inovație și către facilitarea accesului la soluții moderne de tratament”, a declarat Cătălin Vicol, Director General Biofarm.

Biofarm a donat 1.5 milioane de lei pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru personalul medical, dar și pentru aparatură medicală, ]n contextul crizei sanitare generate de pandemia de Covid-19.

Pentru 2021, Biofarm, companie controlată în proporţie de 51,5% de SIF Muntenia (SIF4) şi în proporţie de 36,7% de SIF Banat-Crişana (SIF1), restul de 11,6% fiind deţinut de alţi învestitori pe bursă. vizează creșterea susținută a cotei de piață, eficientizarea operațiunilor și consolidarea avantajului competitiv al portofoliului de produse.