BMW a vândut un milion de mașini electrice. Ce planuri au nemții pentru următorii ani

Publicat: 08 dec. 2021, 08:00, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
BMW a vândut un milion de mașini electrice. Ce planuri au nemții pentru următorii ani
Sursa foto: Pixabay.com

Constructorul auto german BMW a anunţat că a vândut vehiculul electric cu numărul un milion şi intenţionează ca până în 2025 să ajungă la un total de două milioane de astfel de unităţi vândute, informează Reuters.

Aproximativ 70% dintre vehiculele electrice vândute de BMW până acum sunt modele hibride, a precizat Pieter Nota, membru în Consiliul de Administraţie al BMW, la o masă rotundă cu jurnaliştii, adăugând că producătorul german crede că modelele hibride vor continua să joace un rol important, în special în rândul consumatorilor care nu dispun de un acces facil la staţiile de încărcare.

Potrivit lui Pieter Nota, continuarea modernizării autoturismelor care folosesc motoare pe combustie internă reprezintă un alt pas important pentru a face industria auto mai sustenabilă. „Numai atunci vom putea face o diferenţă în rândul tuturor clienţilor”, a declarat Pieter Nota.

BMW este un susţinător al necesităţii de a investi într-o gamă largă de tehnologii, mai degrabă decât să se concentreze doar pe autoturismele electrice pe baterie, pentru a reduce emisiile de CO2, şi se opune introducerii unor interdicţii ferme pentru autoturismele cu motoare pe combustie internă.

BMW vrea ca până în 2030, jumătate dintre mașini să fie electrice

Grupul german şi-a propus ca în 2030 cel puţin 50% din vânzările sale globale să fie complet electrice, dar cu toate acestea a repetat în numeroase ocazii că lipsa infrastructurii de încărcare este o barieră majoră pentru a adoptare rapidă a vehiculelor electrice de către consumatori.

Pieter Nota le-a mai spus jurnaliştilor că vânzările BMW în luna noiembrie au fost cu puţin sub cele din luna noiembrie a anului trecut, în condiţiile în care lipsa de cipuri a continuat să limiteze numărul de vehicule oferite pe piaţă. Cu toate acestea, BMW este în continuare încrezător că veniturile sale vor creşte comparativ cu anul trecut, a precizat Pieter Nota.

Grupul german, care deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce, se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să fie cel puţin duble în 2022, şi intenţionează să majoreze preţurile tuturor maşinilor sale noi în medie cu 1%, a anunţat, luna trecută, directorul financiar.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele