Care este de fapt originea Covid-19? Cine este „pacientul zero”

Încep din nou dezbaterile legate de originea reală a coronavirusului. „Pacientul zero” al pandemiei de COVID-19 se pare că ar fi altul decât cel care se credea până acum.

Un studiu american a identificat un alt „pacient zero” decât cel care se credea până acum. Se crede că primul caz cunoscut de COVID-19 din lume ar fi fost o vânzătoare din piața din Wuhan. Inițial se vehicula că „pacientul zero” este un contabil și se credea că virusul s-ar fi scurs dintr-un laborator, scrie Reuters.

Contabilul, despre care se credea până acum că ar fi primul om infectat cu COVID-19, a raportat că primele simptome au apărut pe 16 decembrie 2019, nu pe 8 decembrie, așa cum se știa inițial, a declarat Michael Worobey, șeful catedrei de ecologie și biologie evoluționistă de la Universitatea din Arizona, în studiul publicat joi în revista Science. Confuzia a fost cauzată de o problemă dentară pe care a avut-o pe 8 decembrie.

Potrivit studiului, vânzătoarea din piața din Wuhan ar fi avut primele simptome cu cinci zile mai devreme decât acest bărbat, pe 11 decembrie.

„Apariția simptomelor sale a venit după mai multe cazuri la lucrătorii de la Piața Huanan din Wuhan , ceea ce face ca o vânzătoare de fructe de mare de acolo să fie cel mai timpuriu caz cunoscut, cu un debut al bolii la 11 decembrie”, se arată în studiu.

Studiul vine în contextul în care, luna trecută, OMS a propus un nou grup de experți pentru a investiga sursa coronavirusului.

De aproape doi ani, originea SARS-CoV-2 rămâne un mister și o sursă majoră de tensiune între China și Statele Unite.

Un studiu comun realizat anul acesta de China și Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a exclus aproape complet teoria conform căreia COVID-19 ar fi provenit dintr-un laborator. Cea mai probabilă ipoteză în opinia specialiștilor este că virusul a infectat oamenii în mod natural, probabil prin intermediul comerțului cu animale sălbatice.

O echipă de experți condusă de OMS a petrecut patru săptămâni în orașul central Wuhan și în împrejurimile acestuia, împreună cu oamenii de știință chinezi, și a afirmat într-un raport comun din martie că virusul SARS-CoV-2 a fost probabil transmis de la lilieci la oameni prin intermediul unui alt animal, dar că sunt necesare cercetări suplimentare.

Mai multe articole...

2 COMENTARII

  1. Polit Russia , citat de Aviapro , scrie că în apropierea Siriei цnu este specificat unde exact, dar se presupune că Irak – n.red.;, Un pilot american de F-15 a fost nevoit să returneze avionul de vânătoare la bază după sistemele electronice ale luptătorului treptat au început să refuze în timpul zborului. „Pilotul a deviat de la curs sub influența unei energii necunoscute și a trebuit să se întoarcă la bază” , au spus jurnaliștii ruși.

    Potrivit acestora, în urma inspectării luptătorului în baza grupului de lucru de întreținere, s-a constatat că o mare parte din electronică a fost „prăjită”. Rușii speculează că acest lucru s-a întâmplat după ce armata rusă a testat sistemul rusesc de război electronic RB-109A Bylina. [Nu este clar cum au aflat jurnaliștii ruși că a existat o inspecție la bază și că asta a stabilit inspecția – n.d.]

    „Se presupune că vânătorul american a căzut accidental în zona de operare a complexului rusesc RB-109A Bylina EW, care poate fi testat în condițiile regiunii Orientului Mijlociu” , spun articolele rusești.

    Până acum, nu există nicio confirmare oficială din partea Statelor Unite dacă a avut loc un astfel de incident și nu există nicio confirmare oficială a aceluiași lucru din partea Rusiei.

  2. ECONOMIA MILIARDARILOR
    Foamea de avioane scumpe este doar cel mai recent exemplu al economiei miliardarelor în plină expansiune, în care cererea de conace, bărci și multe obiecte de colecție a depășit nivelurile de dinainte de COVID.
    Bombardier Global 5500 are o viteză maximă de 594 mile pe oră și poate zbura fără oprire de la Los Angeles la Moscova.
    Disponibil pentru aproximativ 45 de milioane de dolari, avionul cu două motoare poate ateriza cu ușurință pe aerodromuri dificile și poate găzdui aproximativ o duzină de pasageri.
    Michael Spencer, fondatorul miliardarului NEX Group, a primit unul anul acesta. El este unul dintre puținii norocoși care a cumpărat un nou avion în timp ce producătorii privați de avioane se străduiesc să țină pasul cu cererea record din rândurile în plină dezvoltare ale ultra-bogaților.

    ECONOMIA MILIARDARILOR
    Foamea de avioane scumpe este doar cel mai recent exemplu al economiei miliardarelor în plină expansiune, în care cererea de conace, bărci și multe obiecte de colecție a depășit nivelurile de dinainte de COVID.

    Numărul de superyacht-uri vândute în acest an până la jumătatea lunii octombrie a crescut cu aproximativ 60%, până la 523, față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cercetărilor de la SuperYacht Times. Mai mult de un sfert din aceste achiziții au fost pentru nave noi.

    Între timp, prețurile pentru unele dintre cele mai scumpe case din lume sunt în creștere. Investitorul de risc Marc Andreessen tocmai a cheltuit 177 de milioane de dolari pe o proprietate din Malibu. Titanul de capital privat Leon Black a plătit o sumă mai modestă de 28 de milioane de dolari pentru un conac într-unul dintre cele mai exclusiviste cartiere ale Londrei.

    „Cu adevărat bogații lumii par să călătorească din nou și vor să facă lucruri”, a spus Paul Welch, fondatorul MillionPlus.com, o piață online pentru proprietăți de lux, iahturi și avioane. „Am oameni care cumpără imobile în Londra din Indonezia, Canada și Hong Kong.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole