Potrivit reprezentanților Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii (CNIPMM), viziunea mediului de afaceri se bazează pe patru piloni:
1.Crearea unui ecosistem de afaceri capabil să facă faţă provocărilor viitorului: digitalizarea, tranziţia către o economie verde, concurenţa pe pieţele internaţionale.
2. Resurse umane calificate şi cu competenţe în tehnologia infoemaţiei;
3. Susţinerea iniţiativelor antreprenoriale;
4. Digitalizarea relaţiei mediul privat-administraţia publică.
1. Program de susţinere a start-up-urilor;
2. Program pentru digitalizarea IMM-urilor/ transformarea digitală a IMM-urilor;
3. Măsuri compensatorii pentru antreprenorii afectaţi de pandemia de COVID-19;
4. Păstrarea regimul fiscal al microîntreprinderilor;
5. Modernizarea instrumentelor de finanţare – mixt granturi şi împrumuturi cu dobânda subvenţionată;
6. Îmbunătăţirea absorţiei fondurilor europene:
7. Reducerea şomajului în rândul tinerilor până în 24 de ani, de la 21% în prezent, la sub 10% în doi ani;
8. Acţiuni privind stoparea/limitarea scumpirilor şi/sau compensarea creşterii preţului la energia electrică, gaze naturale, combustibili pentru mediul economic;
9. Susţinerea capitalului românesc – Programe de internaţionalizare/ Promovarea investiţiilor şi a exporturilor româneşti/Făcut în ţara mea.
10. Asigurarea securităţii economice a României.