Cel mai scump televizor vândut de Black Friday a costat 149.000 de euro

Cel mai scump televizor vândut în weekendul trecut, când a avut loc principalul eveniment de Black Friday la retailerii din România, a costat 148.783 euro, conform datelor Limitless Agency.

Probabil este vorba de un sistem home-cinema, care include un ecran pretabil pentru o cameră dedicată vizionării de filme și alte producții tv sau evenimente live. Dar compania care a adunat datele de la 568 de magazine online nu a dat mai multe amănunte.

În total, în weekend s-au vândut produse în valoare de aproape 21 milioane euro, în ușoară creștere, cu 1,5%, față de perioada similară de anul trecut, arată datele agenției de marketing online.

În cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%).

Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane useri) și număr de sesiuni în eshop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Top industrii cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 vs 2021:

  • IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%
  • Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%
  • Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%
  • Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%
  • Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%
  • Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%
  • Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%
  • Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%
  • Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5%
  • Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediția de Black Friday de anul acesta a fost mult mai așteptată de consumatorii finali comparativ cu edițiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creșterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflației, achiziționând la reduceri consistente față de o zi obișnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediția de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-și îndeplinească nevoile, dar și pentru a achiziționa produse mai puțin accesibile la prețuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoții”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Creșteri în prima parte a lunii

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creșteri privind comanda medie – cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) și venitul mediu per utilizator – cu 6% (la 1,68 euro).

În același timp, au scăzut numărul de comenzi – cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri – cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori – cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri – cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) și rata de conversie – cu 2,6% (la 2,05%).

Analiza arată că industriile cu cele mai mari vânzari în perioada 1-13 noiembrie sunt:

  • IT&C: 32 milioane euro, în scădere cu 11,8%
  • Fashion: aproape 4,5 milioane euro, în creștere cu 9,4%
  • Auto: 1,6 milioane euro, în scădere cu 6,9%
  • Casă & Grădină: 1,5 milioane euro, în creștere cu 24,7%
  • Librărie: 535.000 euro, în scădere cu 10%
  • Bijuterii: 485.000 euro, în creștere cu 10,4%
  • Food: 462.000 euro, în scădere cu 0,6%
  • Baby: peste 417.000 euro, în creștere cu 68,3%
  • Beauty: aproape 407.000 euro, în scădere cu 23,1%
  • Pharma: 367.000 euro, în creștere cu 19,5%

Mai puțini cumpărători decât anul trecut

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumpărături în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday și 42% au cumpărat de Black Friday.

În 2022, doar 13% din consumatori fac cumpărături spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online prețul este criteriul principal în decizia de achiziție.

În ultimii ani, piața de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creștere estimată de 13% față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost în 2020, de 30%, în contextul restricțiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiți să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte piețe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online și doar 45% sunt interesați să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.

1 COMENTARIU

  1. Salutare,
    Poza este de la cu totul si cu totul altceva numai televizor nu este. Daca nu stiti de la ce va spun eu, este un ecran ALR cu un set-up facut gresit, sau o alta varianta care mi-e lene sa o scriu de teama ca nu veti intelege despre ce este vorba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole

Un autocar cu 44 de pasageri a luat foc pe A1,...

Un autocar în care se aflau 44 de pasageri a luat foc marți dimineață, pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu. Călătorii au reușit...
Austria este una dintre țările care se opune ca România să adere la spațiul Schngen SURSA FOTO: https://www.schengenvisainfo.com/

Ce a cerut Austria ca România să intre în Spațiul Schengen

Refuzul categoric al Austriei de a intra România în Spațiul Schengen ascunde o mulțime de interese economice și financiare uriașe. Potrivit informațiilor noastre provenite din...