Noul nominalizat la Ministerul Economiei, Florin Spătaru, a fost lider al UNPR Galați și ar putea deveni șeful partenerului angajatorului său

Publicat: 23 nov. 2021, 16:49, de Sorin Costea, în News , ? cititori
Noul nominalizat la Ministerul Economiei, Florin Spătaru, a fost lider al UNPR Galați și ar putea deveni șeful partenerului angajatorului său

După ce PSD a renunțat la nominalizarea pentru ministerul Economiei a senatorului PSD de Galați Marius Humelnicu, a fost nominalizat pentru același portofoliu Florin Spătaru, care a fost mulți ani director de Resurse Umane și Afaceri Corporatiste la Șantierul Naval „Damen” din Galați.

Florin Spătaru a absolvit cursurile Facultății de Inginerie din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați, fiind specializat în inginerie și arhitectură navală. A mai absolvit „London Business School” în 2009 și Academia de Studii Economice din București, la care și-a susținut doctoratul în economie în 2012.

Spătaru a fost lider al UNPR Galați

În mai 2010, când Marian Sârbu și Gabriel Oprea înființau UNPR, Florin Spătaru, director de Resurse Umane la Șantierul Naval „Damen” din Galați făcea parte din echipa de bază a UNPR Galați.

În noiembrie 2010 devenea președintele Organizației Municipale UNPR Galați. La alegerile locale din 2012, Spătaru a fost pe lista candidaților pentru Consiliul Municipal Galați a „Alianței Pentru Progres”, formată din PDL și UNPR, dar nu a fost ales pentru că nu era pe unul din locurile eligibile.

În 2013, când fostul rector al Universității „Dunărea de Jos”, Viorel Mânzu, a demisionat din UNPR, locul acestuia în Consiliul Municipal Galați ar fi trebuit să fie ocupat de Florin Spătaru, dar acesta a refuzat mandatul de ales local din cauză că activitatea la Șantierul Naval din Galați îi ocupa o mare parte din timp.

Florin Spătaru fost promovat director de Resurse Umane şi Afaceri Corporatiste al Şantierului Naval Damen Galaţi.

După ce în noiembrie 2018 „Damen Shipyards Group” din Olanda, proprietarul Şantierului Naval de la Galaţi a cumpărat de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pachetul majoritar de acţiuni, de 51%, deţinut la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), Florin Spătaru a fost transferat la Șantierul din Mangalia.

Unii îl consideră un apropiat al lui Cătălin Drulă

Potrivit unor surse din navigație și exploatarea portuară din Galați, în vara acestui an, când Cătălin Drulă (USR) era ministru al Transporturilor, Florin Spătaru era văzut foarte des la Ministerul Transporturilor. E foarte posibil ca această relație să fi fost motivată de unele proiecte de dezvoltare în domeniul transporturilor navale.

Florin Spătaru ar putea deveni șeful partenerului de afaceri al actualului său angajator

Șantierul Naval Mangalia, al căruia angajat e în prezent viitorul ministru al Economiei era, din 1997, un joint venture în care statul deținea 49%, prin Şantierul Naval 2 Mai Mangalia, iar Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering deținea 51%.

Trazacția de preluare a acțiunilor „Daewoo Shipbuilding” de către „Damen Shipyards Group” a fost aprobată de Consiliul Concurenței, dar a fost blocată de fostul premier și ministru al Economiei, Mihai Tudose, care insista ca șantierul de la Mangalia să fie preluat de stat.

La negocieri s-a stabilit că Şantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia va renunţa la exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A. Mangalia, urmând ca, ulterior, Damen Shypyards Group să cesioneze, cu titlu gratuit, către Şantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acţiuni.

Astfel, structura de acţionariat a companiei mixte care a rezultat în urma asocierii arată astfel: 51% Şantierul Naval 2 Mai S.A, 49% Damen Shipyards Group.

Așa că Şantierul Naval 2 Mai SA este de fapt și de drept Ministerul Economiei. Practic, Florin Spătaru ar putea deveni șeful partenerului (majoritar) de afaceri al actualului său angajator, Grupul „Damen”.