CNAIR a început, în avans, recepția Drumului Expres Oradea-Borș II

Publicat: 26 mart. 2024, 15:05, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
CNAIR a început, în avans, recepția Drumului Expres Oradea-Borș II

CNAIR a început recepția primului Drum Expres din Transilvania, Oradea-Borș II, în avans față de termenul de predare. Este al patrulea proiect Strabag terminat înainte de termen. Inaugurarea este programată pentru joi, 28 martie.

CNAIR a început recepția Drumului Expres Oradea-Borș II (legătura la Autostrada Transilvania), drum de mare viteză cu o lungime de 19 kilometri. Inaugurarea va avea loc joi, 28 martie, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Tot joi, 28 martie intră în vigoare și restricțiile de tonaj din Ungaria pentru Paștele catolic, iar pe banda de urgență a Autostrăzii A 3 Biharia -Borș II se vor forma coloane de autotrenuri în noaptea de luni spre marți. Descărcarea din DEx 16 în A 3 care se face cam la 2,5 km. distanță de Borș II este asigurată cu o bretea clasică de o singură bandă, iar Poliția de Frontieră și CNAIR trebuie să găsească soluții pentru ieșirea în siguranță din bretea în banda de accelerare/urgență.

La procedura de recepție a participat și secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier. El a precizat că ,,drumul se prezintă foarte bine” și a subliniat că este al patrulea proiect Strabag finalizat înainte de termen, cu aproximativ o lună.

Ca o noutate, Drumul Expres 16 are și un sistem de iluminat pe toată lungimea, nu doar la poduri și pasaje.

„Am revenit pe șantierul drumului expres care leagă Centura Oradei și Autostrada Transilvaniei (A3), primul șantier de drum de mare viteză pe care l-am finalizat anul acesta.

Darea în trafic a celor 19 km aferenți acestui drum expres va avea loc imediat după finalizarea recepției.

Acest proiect a cuprins execuția a 18,96 km lungime traseu, între sensul giratoriu Calea Sîntandrei și Biharia, 3 noduri rutiere, 9 pasaje, 3 poduri și 31 de podețe.

Valoarea contractului este de 670 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare a fost asigurată din fonduri europene nerambursabile dedicate dezvoltării infrastructurii rutiere.

Ritmul susținut al acestui constructor a încadrat finalizarea lucrării în termenul contractual, constructorul fiind un exemplu de “AȘA DA “. Până la această lucrare a mai reușit să finalizeze trei proiecte înainte de termenul contractual : Pasajul Mogoșoaia de pe Centura Capitalei, secțiunea Ungheni – Târgu-Mureș a Autostrăzii A3 și Lotul Chețani – Câmpia Turzii de pe A3. Studiul de Fezabilitate a fost realizat în parteneriat cu autoritățile locale bihorene, fiind primul de acest fel din România”, a subliniat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.