„Ca termene contractuale, avem 12 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia celor 31,8 km ai lotului dintre Coloneşti şi Piteşti”, a declarat Cătălin Drulă.
Acest sector va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje şi 16 poduri), cărora li se adaugă 28 de podeţe. De asemenea, va avea două noduri rutiere: la Podul Broşteni (pentru legătura cu DN65A şi DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1).
Este prevăzută şi o bază de întreţinere şi deszăpezire la Oarja şi vor exista două spaţii de parcare şi servicii, amplasate de-o parte şi de alta a drumului.
Stadiul lucrărilor pe celelalte trei loturi ale drumului expres Craiova Piteşti este următorul:
Drumul expres Craiova-Piteşti (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul „transport rutier” din programul de guvernare. Pentru acest proiect au fost alocate, în acest an, 760 de milioane de lei de la bugetul de stat.
În martie 2021, Comisia Europeană a aprobat finanţarea prin fonduri externe nerambursabile: 85% din valoarea totală de un miliard de euro a drumului va fi acoperită de UE, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. În primele 6 luni ale anului, acest proiect a absorbit deja 421 de milioane de lei.