Blue Air ar putea intra în insolvență în curând

Publicat: 22 ian. 2023, 16:48, de Vlad Stefan Orjan, în ACTUALITATE
Blue Air ar putea intra în insolvență în curând

Discuțiile avute de Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului(AAAS) cu un potențialul investitor american pentru preluarea activelor companiei aeriene Blue Air au eșuat, iar compania ar putea intra în insolvență în perioada ce urmează.

Președintele AAAS, Daniel Geantă, a declarat pentru Fanatik că discuțiile cu potențialul investitor american au eșuat.

Blue Air este cu un pas spre insolvență

Oficialul Autorității a mai declarat că protecția pentru insolvență a Blue Air Aviation SA ar urma să expire în 10 februarie, iar după această dată oricare dintre creditorii companiei low-cost pot cere insolvența acesteia.

”Pe data de 10 decembrie a existat acest concordat prin care s-a mai acordat un termen de două luni, până pe 10 februarie, datorită faptului că acțiunile au fost preluate de statul român iar noi am cerut o păsuire, ținând cont de discuțiile pe care le-am avut cu Blue Air și anume că urma să vină cu un potențial investitor.

Dacă, între timp, una din societățile care au datorii de recuperat de la Blue Air sau ANAF vor cere insolvența urmează să înceapă înscrierile la masa credală și în funcție de ce se recuperează din societate, își vor recupera și creditorii banii.

Altfel nu se poate, fără o infuzie de capital sau altă modalitate, de exemplu să scazi costurile cât mai mult… Dar ce costuri să mai scazi într-o societate care nu mai funcționează din 6 septembrie 2022”, a declarat Daniel Geantă, președintele AAAS, pentru aceeași sursă citată.

Datoriile pe care compania aeriană le are față de creditori se ridică la aproximativ 250 de milioane de euro, însă, potrivit președintelui AAAS, valoarea exactă este necunoscută din cauza faptului că nu au intrat în posesia tuturor documentelor.

Românii încep să-și recupereze banii pe cursele anulate de Blue Air

După luni întregi de așteptare, compania Blue Air a început să restituie pasagerilor banii pentru cursele anulate. O parte dintre românii care și-au primit banii, au povestit cum au procedat.

Tudor Apopi este unul dintre românii fericiți care a reușit să-și recupereze banii pe cursele anulate de compania Blue Air, iar acum vrea să ajute și alți români să-și recupereze banii.

Pe un grup de Facebook dedicat clienților Blue Air, Tudor a povestit pas cu pas cum a procedat.

Potrivit acestuia, la sfârșitul lunii august 2022 a cumpărat un bilet pe ruta Iași – Paris și retur, pentru iulie 2023, plătit cu cardul VISA de la Banca Transilvania. Însă, la scurt timp, compania a intrat în procedura de preluare de către stat, iar astfel a decis, ca la sfârșitul lunii noiembrie, să meargă la bancă și să conteste tranzacția către Blue Air, respectiv să facă refuz de plată.

Pentru a putea face acest lucru, Tudor s-a prezentat la bancă cu actele solicitate de bancă – data tranzacției, suma, compania, documente justificative, respectiv confirmarea biletului cu codul de rezervare, confirmarea anulării (a zborului dus sau întors ori amandouă, după caz) și corespondența cu cei de la Blue Air prin care a solicitat rambursarea biletului -.

Pe 4 ianuarie 2023 a primit cei aproape 2.000 de lei plătiți pentru biletul de avion în august 2022 și contestați în noiembrie 2022.

Nu este singurul român care și-a recuperat banii. Pe același grup, Vlad Hatos povestește cum a reușit să recupereze prin ING banii pe biletele anulate, în 29 decembrie 2022, la două luni după ce a trimis băncii e-mail-urile primite cu confirmarea plății pentru bilete, poze cu biletele și date personale.

Și o altă româncă a reușit să-și recupereze banii. Ea a inițiat e-mailuri cu banca – pentru returnarea banilor plătiți pe biletele de avion la curse anulate de Blue Air. Ulterior, aceasta a primit mesaj de completare a informațiilor în 24 octombrie, iar pe 30 decembrie a fost anunțată că i-au intrat banii în cont.

„Este card de cumpărături. Așadar, vă încurajez să faceți demersurile cu bancile. Am avut capturi de ecran cu muuuuultă corespondență cu Blue Air și asta m-a ajutat”, a povestit clienta operatorului aviatic.