Consiliul Concurenței investighează mai multe companii de pe piața cărnii de pasăre pentru creșterea artificială a prețurilor

Publicat: 07 mai 2021, 08:15, de Răzvan Zamfir, în Business , ? cititori
Consiliul Concurenței investighează mai multe companii de pe piața cărnii de pasăre pentru creșterea artificială a prețurilor
coronavirus carne macelarie

Consiliul Concurenței investighează un posibil comportament anticoncurențial al companiilor Transavia, Ave Impex, Vis Agri, Safir, AviTop, Avicola Buzău, Avicola Dragoș Vodă, Avicod, Agricola Internațional Bacău, Agrisol International RO și Uniunea Crescătorilor de Păsări din România (UCPR).care își desfășoară activitatea pe piața producției și/sau
comercializării cărnii de pasăre din România.

Autoritatea de concurență deține indicii privind posibile înțelegeri și/sau practici concertate facilitate de UCPR pentru limitarea ofertei de produse, scopul final fiind creșterea artificială a
prețurilor de vânzare. În acest context, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile unor companii care activează pe piața producției și/sau comercializării cărnii de pasăre, precum și la sediul UCPR.

Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Documentele ridicate se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice. Inspecțiile inopinate au fost autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor
practici anticoncurențiale analizate.

În situaţia în care Consiliul Concurenţei va constata încălcarea regulilor de concurenţă, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri. Cu toate acestea,
companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor.

Anul trecut, Consiliul Concurenței a sancționat 90 de companii și asociații ale acestora cu amenzi de 400,2 milioane ei, peste 40% din această valoare totală fiind
recunoscută de companii.