Criza aeroporturilor: Motivul zborurilor anulate. Explicațiile date de un pilot

Pilotul Cezar Osiceanu a explicat pentru care este din punctul lui de vedere motivul pentru care s-a ajuns la situația aceasta de criză în ceea ce privește aeroporturile și înghesuiala creată.

Acesta este motivul real al situației generale din aviație: profitul mai întâi! Cu toate că aproape toți operatorii aerieni au primit ajutoare de stat sub diverse forme, lăcomia nu cunoaște limite!”, a spus pilotul pentru DC News.





În pandemie, au fost dați afară piloții, tehnicii și însoțitorii de bord, dar și „furnicile”, adică personalul auxiliar (Checkin, încărcători de bagaje, șoferi etc). În pandemie, corporatiștii nu au fost concediați și nu au suferit pierderi salariale.

2019 a fost anul de vârf al aviației mondiale, cu 100.000 zboruri pe zi, în timp ce, în 2021, cea mai rea zi a fost cu doar 10.000 zboruri pe zi. Anul 2022 are o medie actualizată de peste 90% din anul 2019 realizată până în prezent și pentru finalul anului se estimează 100%”, a mai spus Cezar Osiceanu.

Puteți să calculați rata profitului

El a mai adăugat că, cu un număr de angajați mai mic cu 35-40% față de anul 2019 și cu doar 90% realizat față de acel an, „puteți să calculați rata profitului pentru fiecare companiei aeriana cu ajutorul datelor publicate obligatoriu.

Toate companiile low cost vând cu 5% mai multe bilete decât capacitatea avionului respectiv și nimeni de la asociațiile de protecție a consumatorilor nu sancționează această practică rea. Toate companiile aeriene au antamat curse charter sau regulate peste capacitățile lor fizice pentru a smulge pasagerilor bani în avans care să le asigure un Cash flow cât mai bun, ieftin și fără probleme.

Bazându-se pe prevederile nu tocmai actualizate ale „Drepturilor pasagerului”, unicul document oficial care protejează pasagerii cât de cât, companiile invocă în sprijinul lor clauzele de forță majoră. Astfel nu vor da înapoi decât maximum 10% din banii încasați pasagerilor – prin oferirea de bilete pe alte rute – se vor optimiza acele rute cu pasageri suplimentari – după cum a conchis pilotul.

1 COMENTARIU

  1. N a pus punctul pe I : pilotii au fost fortati sa fie vaccinati iar procentul de cazuri de reactii adverse (ca sa ma exprim frumos) a fost foarte mare si nu au putut pilota avioanele. Asta e cauza principala ptr care au fost concediati !
    Si ca ei, si intreg personalul…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...