Studiul arăta că 55% dintre angajații sectorului de servicii de business vor lucra de la birou între 8 și 12 zile pe lună după pandemie. Conform studiului, 83% dintre companiile din sector nu vor condiționa întoarcerea la birou de vaccinare.
De altfel, rolul biroului se va schimba. Multe companii intenționează să reducă și să reamenajeze spațiile ocupate. Potrivit spuselor din piață, 61% dintre companii vor păstra spațiile de birouri deținute înainte de pandemie, în timp ce 39% dintre companii le vor reduce. Dar, dintre cele care le păstrează, 56% intenționează să le modifice spațiile de birouri.
Potrivit studiului, rolul biroului se va schimba. Acesta va funcționa în primul rând ca spațiu dedicat întâlnirilor, după cum au afirmat 86% dintre companii, dar și ca spațiu de interacțiune și team building pentru echipe, așa cum au precizat 57% dintre firme.
Iar acest lucru se întâmplă pretutindeni. Google, de exemplu, a redeschis deja birourile din Statele Unite din aprilie, iar acum a anunțat că majoritatea angajaților vor petrece trei zile pe săptămână la birou și celelalte două oriunde vor și se simt mai productivi și relaxați. De asemenea, patru săptămâni pe an vor putea lucra de oriunde doresc. Twitter, însă, a anunțat că salariații vor putea munci de acasă „pentru totdeauna”, în vreme ce Facebook permite momentan angajaților să muncească în continuare din propriile cămine.
De asemenea, banca Goldman Sachs le-a transmis celor 40.000 de angajați că este cazul să revină la lucru până în 14 iunie în SUA și 21 iunie în Marea Britanie. David Solomon, șeful băncii, a spus anterior că lucrul de acasă nu este „noul normal‟ și că este „o aberație care trebuie corectată cât mai rapid‟, potrivit BBC.
Un studiu al companiei de consultanță Ernst & Young (EY) arată că, în timp ce 9 din 10 angajatori spun că pun resursa umană în centrul planurilor lor, mai puțin de 7 din 10 angajați (69%) îi cred, ceea ce este o problemă.
„Angajatorii trebuie să ia în considerare că 90% dintre angajații sondați vor flexibilitate în privința locului și a momentului în care lucrează”, notează EY.