1.062.446 mașini noi au fost vândute în UE luna trecută, comparativ cu 567.253 în aceeași lună din 2020. Câștigurile de trei cifre au fost înregistrate de trei dintre cele mai mari patru piețe din UE: Italia a înregistrat cea mai mare creștere (497,2%), urmată de Franța (191,7%) și Spania (128%). De asemenea, piața germană a înregistrat o creștere cu 35,9% în martie.
În primul trimestru al anului 2021, cererea UE de autoturisme noi a crescut cu 3,2%, ajungând la 2,6 milioane de unități înregistrat în total. În ciuda scăderilor accentuate din primele două luni ale anului (‐24% în ianuarie și ‐19,3% în februarie), rezultatele lunii martie au reușit să compenseze tendința negativă. Pe piețele majore ale UE, creșterile de luna trecută au adus performanțele cumulate ale Italiei și Franței în teritoriu pozitiv (cu 28,7%, respectiv 21,1%).
Pe de altă parte, atât Spania (‐14,9%) și Germania (-6,4%) a continuat să înregistreze scăderi până acum în 2021, deși semnificativ mai mici decât în lunile precedente. Pe piața românească s-au înmatriculat 7.861 de mașini în martie, o creștere cu 18,1% față de martie 2020. În primul trimestru, însă, piața auto a scăzut cu 25,8% raportat la primul trimestru de anul trecut, la 20.762 de mașini.
Între producătorii auto, o creștere de 26,3% s-a făcut remarcată în cazul Nissan, tot pe creștere, dar mai redusă, fiind Stellantis (9%), BMW Group cu 8,6% și Toyota cu 8,3%.