Vânzările de autobuze pe motorină au scăzut cu 27,1%, până la 20.458 de unități în întreaga Uniune Europeană. Motorina deținea o cotă de piață la nivelul UE de 72,9% în 2020, în scădere de la 82,4% în 2019. Fiecare dintre cele patru piețe majore ale UE a înregistrat pierderi de două cifre anul trecut: Spania (-46,2%), Italia (-26,6%), Franța (-21,9%) și Germania (-15,9%).
În aceeași perioadă, în UE au fost vândute doar șase autobuze pe benzină, toate în Ungaria.
În 2020, înregistrările noilor autobuze cu încărcare electrică din UE au crescut cu 18,4%, de la 1.448 de unități în 2019 la 1.714 de autobuze vândute în 2020, reprezentând o cotă de piață de 6,1%. Cu 446 de autobuze electrice vândute anul trecut, Olanda a fost piața principală pentru aceste vehicule, urmată de Germania (388 de unități) și Polonia (200 de unități). Împreună, aceste trei țări au reprezentat mai mult de 60% din vânzările totale de autobuze cu încărcare electrică în întreaga UE.
Vehiculele electrice hibride (HEV), pe de altă parte, au reprezentat 9,5% din piața autobuzelor din UE în 2020. Înmatriculările autobuzelor hibride au totalizat anul trecut 2.662 de unități, o creștere de 36% față de anul precedent. Germania a reprezentat aproximativ jumătate din vânzările totale, cu 1.243 de unități. În schimb, în 14 țări din UE nu a fost vândut niciun autobuz electric hibrid anul trecut.
11,4% din toate autobuzele noi vândute în Uniunea Europeană în 2020 funcționau cu combustibili alternativi, aproape toți alimentați cu gaze naturale. Franța (+ 71,3%), Suedia (+ 63,4%) și Spania (+ 13,4%) – cele mai mari piețe ale UE pentru aceste vehicule – toate au înregistrat creșteri procentuale de două cifre în 2020. Acest lucru a contribuit la o creștere a vânzărilor de 24,3% regiunea, ajungând la un total de 3.206 autobuze înregistrate anul trecut.