Deși profitul net a scăzut, vânzările Purcari Wineries au crescut cu 11% în trimestrul 1

Publicat: 15 mai 2024, 19:32, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în ECONOMIE , ? cititori
Deși profitul net a scăzut, vânzările Purcari Wineries au crescut cu 11% în trimestrul 1
Foto: Purcari Wineries

Principalul producător de vin din CEE, cu operațiuni în Moldova și România, Purcari Wineries – BVB: WINE, a anunțat că veniturile grupului au crescut cu 11% în primul trimestru al acestui an, ajungând la 81,6 milioane lei.

EBITDA a crescut cu 9%, la 23,1 milioane lei în T1, marcând o marjă de 28%.

Profitul net al Purcari Wineries s-a contractat cu 15%, la 10,8 milioane lei (2,2 milioane EUR) în T1, rezultând o marjă de profit net de 13%, în scădere de la 17% în aceeași perioadă a anului trecut. Rezultatele operațiunilor au crescut cu 9% pe an, până la 35,7 milioane lei.

Capitalizarea bursieră a companiei a fost de 590 de milioane de lei (118 de milioane de euro) pe 14 mai, înainte de publicarea datelor financiare T1, după ce acțiunile sale au crescut cu 53,7% .

Compania plătește anul acesta dividende care, la prețul actual al acțiunilor, reprezintă un randament de 3,7%.

„Am avut un început de an bun. Pe măsură ce presiunile inflaționiste se reduc și efectele recoltei bogate din 2023 se propagă, vedem mai mult spațiu pentru îmbunătățirea marjelor”, a comentat Victor Bostan, CEO al Purcari Wineries.

Grupul anticipează întreruperea activității EcoSmart Union, afacerea de reciclare a deșeurilor, în urma dezvoltării Sistemului național de returnare cu garanție. Ecosmart a reprezentat aproximativ 8% din venituri și 4% din EBITDA și venitul net în 2023.

Compania și-a revizuit previziunile pentru întregul an la o creștere a veniturilor de +12-15% – scăzută de la +16-20%, reflectând ajustarea Ecosmart. Creșterea veniturilor din activitatea de vinificație a fost menținută la +20-24%, în timp ce proiecția pentru marja EBITDA a fost menținută și ea la 26-28%. Marja venitului net este considerată constantă, la 14-16%.