EXCLUSIV. Privilegiile incredibile ale boșilor sindicali de la calea ferată, girate și garantate și de Cătălin Drulă

În fiecare toamnă, an de an, sindicaliștii de la calea ferată amenință conducerea Ministerului Transporturilor, indiferent de cine este la guvernare, cu proteste și greve dacă nu se încheie un nou contract colectiv, vezi Doamne, favorabil ceferistului de rând.

În realitate, liderii sindicali de la calea ferată mimează negocierile pentru a-și menține privilegiile, dintre care unul este strigător la cer.

Vătafii căilor ferate

De zece ani, liderii de sindicat de la calea ferată simulează negocierile cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor dar şi cu managerii celor trei companii feroviare de stat.

Dar, în realitate, negocierile dintre boşi sindicali de la cele trei companii – CFR SA, CFR Marfă şi CFR Călători – şi conducerile acestora vizează doar menţinerea privilegiilor pentru liderii sindicali, în timp ce sindicaliştii de rând se aleg doar cu promisiuni şi buzunare goale.

Și niciun ministru al Transporturilor din ultimii zece ani, inclusiv nervosul userit Cătălin Drulă, n-a avut curajul să stopeze huzurul liderilor sindicali de calea ferată că deh vrea liniște pe durata mandatului.

Stimulent pentru lider sindical: 5.700 de lei pentru expert relaţii sociale

Din 2011 și până în 2014, liderii sindicali au beneficiat de un bonus financiar substanţial, mascat în contractul colectiv de muncă sub formă unei remuneraţii lunare pentru „asistent relaţii sociale”.

Însă, în 2014, Curtea de Conturi a României a constatat că asistentul în relaţii sociale nu figurează ca job în nomenclatorul de meserii al Ministerului Muncii, şi, ca atare, acordarea acestui stimulent financiar era ilegală.

Profitând de faptul că ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, era în concediu, mai exact, pe 11 august 2014, Direcţia de Resurse Umane din Ministerul Transporturilor, prin semnătura lui Petre Mărculeţ, jolly-jokerul angajărilor şi încadrărilor din acest minister de peste 20 de ani, transmite celor trei companii CFR o adresă prin care le anunţa că a găsit o şmecherie prin care liderii sindicali să beneficieze în continuare de încă un salariu în plus. 

În acea adresă, Petre Mărculeţ precizează că s-a transmis către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice acordul Ministerului Transporturilor „de includere în nomenclatorul Clasificării Ocupațíilor din România a ocupaţiei de „expert relaţii sociale”, Cod 441903″. Practic, s-a înlocuit funcţia de „specialist relaţii sociale” cu cea de „expert relaţii sociale”.

Astfel, de la 1 decembrie 2014, an de an, circa peste 70 de liderii sindicali, au devenit experți în relaţii sociale, postura din care au beneficiat şi de o remuneraţie lunară la nivelul unui operator de exploatare comercială (gradul II) – între 2.500 şi 2.560 de lei -, sau la nivelul unui instructor sau mecanic-instructor (gradul I) – între 3.305 şi 3.365 de lei.

Între timp aceste remunerații lunare s-au majorat ajungând la circa 5.700 de lei. În plus, toţi experţii în relaţii sociale au beneficiat gratuit din partea companiei CFR de un autoturism cu 150 până la 250 de litri de carburant lunar şi de telefon cu un abonament de 20 de euro.

Potrivit informațiilor furnizate către PUTEREA de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, CFR SA are astăzi 33 de experți relații sociale, CFR Călători-29, iar CFR Marfă-7. Asta înseamnă 69 de lideri sindicali deveniți și experți în relații sociale.

Expertul sindicalist în relații sociale, mai bine remunerat decât Drulă, Orban sau Iohannis

Poate cel mai elocvent exemplu de huzur sindical la calea ferată este Rodrigo-Gabriel Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR).

Acesta a încasat anul trecut ca expert relații sociale suma de 68.718 lei, adică 5.726 de lei pe lună. Pe lângă acești bani, în 2020, Rodrigo Maxim a mai băgat în buzunar încă 35. 504 lei, adică 2.958 de lei pe lună, dar cei mai mulți i-au venit de la Consiliul Economic și Social (CES) (vezi declarația de avere).

Ca membru CES, sindicalistul Rodrigo Maxim a încasat anul trecut suma de 105.218 de lei, adică 8.768 de lei. Astfel, în 2020, acest lider sindical de la calea ferată a fost remunerat cu 209.440 de lei, adică circa 44.000 de euro, ceea ce a însemnat vreo 3.700 de euro pe lună.

Practic, sindicalistul Rodrigo Maxim a încasat în 2020 mai mulți bani decât ministrul Transporturilor, Lucian Bode (166.697 lei), iar acum acum decât ministrul USR Cătălin Drulă, dar și de decât premierul Ludovic Orban (171.247 lei) și președintele Klaus Iohannis (178.391 lei).

Mai multe articole...

4 COMENTARII

  1. Articol de ioan teleanu!!!!
    Nu stiu de unde îsi ia informatiile, probabil tot de la un fost sindicalist, suparat ca iesit la pensie, dar unele sunt umflate ca o gogoasa. La inceput citeam cu mare interes articolele lui, acum, dupa ce am constatat minciunile, nu mai cred nimic.
    Personal, sunt instructor si salariul meu net, in prezent, este de 2800 lei iar el spune ca in 2014 aveam 3365 lei. ????????

  2. Cand mai scrieti articole sa faceti bine sa puneti informatii corecte…nu minciuni gogonate…
    Cine va plateste pentru a scrie minciuni, sau aveti o suparare personala.

    Ginionul dumneavoastra este ca pe dl Maxim il cunosc fffff multi si stiu ce averi are si mai stim ca deranjeaza pe multi ca este un lider de sindicat care lupta pentru drepturile membrilor de sindicat.
    Daca mai exista CFR CALATORI este ca dumnealui a luptat pentru asta..
    Si mitinguri anul acesta ca si anul trecut au fost pe tot parcursul anului.
    Poate ati fost plecat din tara su nu aveti infirmatia corecta.

  3. Domnule scriitor de articole încercați ca pe viitor să nu mai induceți lumea în eroare ocupând două de tot felul de diversiuni prin care în loc să arătați adevăratele probleme de la companiile feroviare de stat și pe care Domnul maxim rodrigo le arată de an de zile fiind singurul care este vocal din rândul tuturor președinților de Federației sindicale feroviale încercați pe viitor să le arătați cititorilor dumneavoastră adevărul despre mitingurile organizate despre toate luările de poziție din Mediaș și nu numai prin care maxim rodrigo își dorește ca toți salariații companiei CFR Călători să își păstreze locurile de muncă condițiile de muncă care în foarte multe locuri sunt inumane vezi locomotive în flăcări și trenuri în flăcări călători abandonați și copii pe câmpuri este singurul care sesizează aceste aspecte și le aduce la cunoștința cetățenilor români atât prin mass media cât și prin mitingurile organizate de Federația transportatorilor feroviar din România în acest an au fost peste șase mitinguri în primele șase luni Știați aceste lucruri domnule scriitor de articole Știați că în anii trecuți sau făcut foarte multe mitinguri pentru pentru material rulant nou și Pentru promovarea statutului personalului feroviar despre acest aspect domnule scriitor de articole de ce nu vă informați sursele dumneavoastră sau stăpânii dumneavoastră în concluzie Să înțelegem că toate aceste mitingul de protest și adevăruri spuse de maxim rodrigo în marți media au deranjat pe stăpânii dumneavoastră și pe alții și datorită acestor lucruri Ați încercat să scrieți niște mizerii pe viitor Încercați să luați material pentru a vă face articolele de la personalul din exploatare de la calea ferată mecanice de tren casiere revizori tehnici de vagoane manevrați care vă pot spune adevărul despre ce se întâmplă la calea ferată și cine sunt adevărații nababi pe care dumneavoastră ați uitat sau ați omis să îi arătați

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele articole