Exclusiv. Se duce piața de producție publicitară din România la vale, sau nu?

Evenimentele, conferințele și târgurile vor reveni la normal vreodată? Unii dintre„jucătorii” industriei publicitare spun că da, dar până atunci sunt mulți pași de făcut.

În ultimul an, digitalizarea a fost accelerată de criza sanitară şi de măsurile de distanţare impuse de autorităţi. Astfel, orice companie, indiferent de industria în care activează, a fost nevoită să accelereze digitalizarea, chiar dacă specificul business-ului  se desfăşura mai mult în offline.  

Este și cazul şi companiei DHM, care oferă de peste 15 ani servicii integrate în industria de producţie publicitară în România. Cei doi fondatori ai companiei, Dan Mateuţ şi Horia David (foto), cred că anul 2021 va fi anul recalibrării, din punct de vedere al cifrei de afaceri, care a scăzut anul trecut din cauza pandemiei.

Fondatorii companiei speră ca evenimentele și târgurile să își reia calendarul obișnuit. Campionatul European de Fotbal, festivalurile care anul trecut nu s-au mai desfășurat, târgurile și conferințele care și-au închis porțile din cauza pandemiei sunt evenimente pe care Dan Mateuț și Horia David le țintesc în acest an pe care ei îl consideră de revenire.

Se va modifica direcția

Cei doi au adoptat o strategie și nu au de gând să dea afară din oameni, ba chiar vor să angajeze! Dar, sunt de părere la unison, că producția publicitară își va modifica  direcția.

În primul rând, vom păstra toți angajații – 15 în prezent și avem intenția de a angaja noi colegi. Aducând echipamente noi, este evident că numărul de oameni de care avem nevoie va fi mai mare. Echipa noastră trebuie să crească, iar necesarul de oameni noi și mai ales oameni bine pregătiți va fi rețeta succesului, indiferent de departamentul unde se vor face aceste angajări.

În al doilea rând, în orice activitate economică este important să se vândă produsul, astfel încât considerăm că forța de vânzări trebuie să fie bine structurată și trăinuită, pentru a face față tuturor provocărilor din acest domeniu, pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri și evident pentru dezvoltarea acestui busines. După cum bine se știe, echipa de vânzări este motorul unei comapanii, iar noi ne dorim un motor performant”, spune Dan Mateuț.

Fondatorii companiei sunt de acord că anul 2021 va fi unul de recalibrare a business-ului pentru ei, din punct de vedere al cifrei de afaceri, care a scăzut anul trecut din cauza pandemiei.

„Încă de la începutul acestui an suntem într-un plin proces de recrutare în aproape toate departamentele și de retehnologizare. Ne-am păstrat numărul de angajați în perioada de lockdown, perioadă care a afectat nu doar firmele din domeniul nostru, ci întreaga economie în ansamblul ei și plănuim să ne creștem echipa și să ne diverisificam și înnoim capacitățile de producție în anul ce tocmai a început”, completează Horia David.

Revenire? De-abia în 2022

Cei doi considerăcă economia va aveao variație care va depinde de progresul campaniei de vaccinare și de restricțiile sanitare și cred că anul acesta vă fi unul de creștere economică, mai temperată în primul semestru și mai susținută în cel de-al doilea. „Însă despre o revenire putem discuta abia în anul 2022. Că această revenire economica va fi în V sau W, este greu de anticipat. Măsurile care se vor lua la nivel național vor fi foarte importante. Însă evoluția pandemiei la nivel global, având în vedere interdependența economiilor, va fi una din necunoscute, care își va pune și ea amprenta asupra tipului de revenire”, este de părere, pe de altă parte, Dan Mateuț.

Dacă tot au adus vorba despre campania de vaccinare, intervine curiozitatea dacă angajații companiei se vor vaccina.

Un bussines de succes înseamnă și o companie cu oameni sănătoși, astfel încât încurajam vaccinarea în rândul angajaților. Desigur decizia le aparține.

Așteptăm să vedem strategia Guvernului legată de vaccinare, așteptăm încheierea procesului de  vaccinare a persoanelor din Etapa 1 și Etapa 2 și apoi vom acționa pentru a ne vaccina angajații care își vor dori acest lucru. Considerăm că inunizarea în procent cât mai mare a populației va face posibilă revenirea <normalitatea> pe care toți ne-o dorim”, evidențiază Horia David.

Se vede deja în piață un trend de amânare

Unii dintre analiștii la nivel mondial ai pieței de print și producție publicitară spun că aceasta o va lua la vale, mai pe românește spus. Aflăm însă că nu e chiar așa, însă…

Piața de tipar se va reduce cantitativ. Credem că va trebui ca producătorii să își adapteze fluxurile pentru a face față comenzilor reduse din punct de vedere al cantității și să facă față unor termene de livrare mai mici. Se vede deja în piață un trend de amânare până în ultimul moment al lansării campaniilor de către clienți. Aceștia așteaptă să vadă evoluția din viața socială. Nu mai acționează, ci reacționează la ce se întâmplă în piață.

În cazul produselor promoționale, credem că direcția este aceea a folosirii în campanii a produselor ce pot fi asociate și conceptului de work from home.

Producția publicitară, adică producția de casete luminoase, totemuri, standuri, etc își vă modifica și ea direcția.

Se va merge pe modularitate, astfel încât un stand să poată fi folosit la mai multe evenimente și să poată fi asamblat și dezasamblat ușor. Contăm însă pe revigorarea acestui segment, mai ales că sperăm ca evenimentele și târgurile să își reia calendarul obișnuit”, afirmă  Horia David.  

Vor crește prețurile?

Este normal ca oamenii direct implicați în tot ceea ce înseamnă  organizarea de evenimente, conferințe, târguri și așa mai departe să afle dacă vor crește prețurile anul acesta pentru serviciile și produsele pe care le oferă o companie implicată în industria publicitară.

Strategia noastră nu este de a creste prețurile (sigur, ele vor depinde și de evoluția preturilor materiilor prime de la furnizorii noștri), ci de a creste volumul produselor și serviciilor oferite. În acest sens, după cum am spus, suntem în proces de recrutare, mai ales în departamentul de vânzări. Am făcut angajări și căutăm în continuare oameni serioși, dedicați, competenți, cu dorință de reușită”, conchide Dan Mateuț.  

Spranța este să și să găsească acest tip de oameni. Pentru a reuși să își mențină echilibrul pe o piață extrem de volatilă.

1 COMENTARIU

  1. Se duce piața de producție publicitară din România la vale, sau nu? Nu credeți ca suna ca o „Rutină de baie într-un mare castel” ?
    Dacă cineva ar vrea să facă o baie, ar fi într-o cadă portabilă din lemn. Cada ar fi mutată dintr-o cameră în alta pentru ca oamenii să o poată folosi. A existat intimitate? Nu. A fost igienic? De asemenea, Nu. Dar, era disponibil pentru fiecare om ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole

Un autocar cu 44 de pasageri a luat foc pe A1,...

Un autocar în care se aflau 44 de pasageri a luat foc marți dimineață, pe autostrada A1, între Sebeș și Sibiu. Călătorii au reușit...
Austria este una dintre țările care se opune ca România să adere la spațiul Schngen SURSA FOTO: https://www.schengenvisainfo.com/

Ce a cerut Austria ca România să intre în Spațiul Schengen

Refuzul categoric al Austriei de a intra România în Spațiul Schengen ascunde o mulțime de interese economice și financiare uriașe. Potrivit informațiilor noastre provenite din...