Extemporal pentru parlamentarii din comisiile de educație: 1/3 sunt repetenți

Publicat: 14 sept. 2023, 14:30, de Alice Gherman, în SOCIAL , ? cititori
Extemporal pentru parlamentarii din comisiile de educație: 1/3 sunt repetenți
foto Alice Gherman

Un grup de tineri români a inițiat un proiect numit ”Monitorul Educației”, prin care au monitorizat, timp de un an și jumătate, activitatea parlamentarilor din comisiile de învățământ și pe cea a inspectoratelor școlare la nivel local. Rezultatele sunt jalnice: 1/3 dintre deputații și senatorii monitorizați taie frunze la câini, pe banii noști.

”Monitorul Educației” este un proiect realizat cu sprijinul Societății Academice din România, prin care un grup de tineri a monitorizat la sânge activitatea parlamentarilor din comisiile de învățământ ale celor două camere ale Parlamentului. Proiectul a primit sprijinul financiar al unor țări din spațiul economic european, precum Islanda, Norvegia și Liechtenstein, care i-au acordat un grant în valoare de 74.000 de euro. Echipa de proiect tocmai a prezentat public rezultatele monitorizării și a oferit publicului o imagine asupra a ceea ce fac sau nu fac parlamentarii implicați în deciziile ce privesc viața elevilor și profesorilor din România.

La comisia de învățământ de la Camera Deputaților. formată din 26 de membri, din 116 de întrebări/interpelări au existat 8 deputați care nu au pus niciodată vreo întrebare/interpelare, iar 10 au adresat sub o întrebare/interpelare timp de un an și jumătate. Cea mai activă în cadrul acestei comisii a fost Natalia Intotero, cu 22 de interpelări/întrebări. De asemenea, au luat poziție pe teme de educație, de la tribuna Parlamentului,Natalia Intotero (41 luări de cuvânt), Cătălin-Zamfir Manea (16 luări de cuvânt) și Laurențiu Țepeluș (15 luări de cuvânt). 4 deputați nu au avut nicio intervenție.

La comisia de învățământ de la Senat, unde sunt 16 membri, s-au făcut 148 de interpelări/întrebări, dar 5 senatori nu au adresat nicio întrebare sau interpelare, iar jumătate dintre senatorii comisiei nu au făcut nicio declarație politică, după cum 4 senatori nu au luat poziție deloc de la tribuna Parlamentului, pe perioada monitorizării. Cei mai activi au fost senatorii Irineu Darău – 31 de interpelări/întrebări, Rodica Boancă – 25, Laura Georgescu – 22 și Monica Anisie – 14.

Concluziile acestei monitorizări sunt clare! 1/3 dintre deputați și senatori nu și-au exercitat controlul parlamentar pe perioada cât au fost monitorizați și cei mai mulți dintre ei nu au vrut să comunice cu presa și reprezentanții proiectului, în baza Legii 544/2001. Așa stând lucrurile, se ridică întrebarea, firească, ce fac, dar mai ales ce caută respectivii parlamentari în comisiile de învățământ ale celor două camere ale Parlamentului?