Fenomen în showbiz: De ce vedetele dispar temporar de pe Facebook?

Publicat: 18 sept. 2020, 17:15, de Roxana Roseti, în LIFESTYLE , ? cititori
Fenomen în showbiz: De ce vedetele dispar temporar de pe Facebook?

Facebook a fost subiectul mai multor acţiuni de boicot de-a lungul anilor, însă puţine au avut vreun efect asupra companiei. Acum se întrevede o situație puțin diferită și este posibil ca rețeaua socială să aibă de suferit.

Solista Katy Perry, modelul Naomi Campbell, Kim Kardashian West şi actorul Leonardo DiCaprio sunt doar câteva dintre vedetele care dispar temporar de pe Facebook și Instagram. Ele și-au “îngheţat” conturile în semn de protest faţă de răspândirea discursului instigator la ură pe aceste platforme.

Protestul este parte din campania „Stop Hate for Profit”, coaliţie de grupuri care luptă pentru drepturile civile, între care NAACP, Color of Change şi Anti-Defamation League, care, în iulie, a condus boicotarea Facebook după moartea lui George Floyd în custodia poliţiei din Minneapolis. Peste 1.200 de companii s-au alăturat acelei acţiuni, inclusiv branduri ca Unilever, Verizon, Adidas şi Ford.

O acţiune coordonată

Coaliţia a anunţat că lansează o acţiune coordonată, de o săptămână, pe Instagram, trăgând la răspundere Facebook pentru rolul în incitarea la violenţă, răspândirea rasismului şi urii şi pentru contribuţia la dezinformarea electorală. Kardashian West, al cărei cont de Instagram este urmărit de 188 de milioane de utilizatori şi care este deseori plătită pentru a promova produse, a publicat pe 15 septembrie un mesaj pe Twitter în care anunţa participarea la protest. În trecut, ea a declarat că i-au fost oferiţi până la 1 milion de dolari pentru o singură postare.

„Îmi place că mă pot conecta direct cu voi prin Instagram şi Facebook, dar nu pot sta deoparte tăcută în timp ce aceste platforme continuă să permită răspândirea de ură, propagandă şi dezinformare – create de grupuri care seamănă diviziune şi împart America – ca să ia măsuri doar după ce oamenii sunt ucişi”, a scris ea.

Campania Stop Hate for Profit, lansată în prima parte a acestui an, a convins multe nume mari să nu mai cheltuiască bani pe platforme, dar acest lucru a afectat în mică măsură afacerea companiei.