Garda de Coastă are două noi nave de patrulare pentru gestionarea fenomenului migraționist

În Portul militar din Constanța a avut loc ceremonialul de intrare în serviciu şi acordare a pavilionului pentru două noi nave de patrulare și supraveghere maritimă, care au intrat în dotarea Gărzii de Coastă din cadrul Poliţiei de Frontieră.

Cele două nave au fost construite la „Damen” Galați în baza unei finanțări UE de 26 milioane euro

Cele două nave de patrulare pe Marea Neagră au fost construite la Șantierul Naval „Damen” din Galați în baza unei finanțări de 26 de milioane de euro care a fost acordată de Uniunea Europeană pentru creșterea capacității operative a Poliției de Frontieră din România în contextul creșterii fenomenului migraționist din zona Mării Negre.

În contextul gestionării fenomenului migraționist la frontierele externe ale UE, achiziția de noi mijloace de mobilitate navală este oportună pentru îndeplinirea angajamentelor Poliției de Frontieră Române asumate față de Agenția Frontex, în ceea ce privește detașarea de echipamente tehnice în operațiunile comune derulate la frontiera maritimă externă a UE”, se spune în comunicatul Gărzii de Coastă.

Proiectul a fost demarat în luna martie 2021, când Inspectoratul General al Poliției de Frontieră a semnat contractul comercial privind achiziția a două nave maritime de patrulare cu „Damen Shipyards” Gorinchem B.V. Netherlands.

Contractul a fost derulat în cadrul proiectului „Achiziție de mijloace de mobilitate navală necesare Frontex”, procedura de atribuire a contractului de achiziție fiind licitație publică deschisă.

Garda de Coasta
Garda de Coasta

Valoarea contractului a fost de 154.633.657 de lei, adică de 26 milioane de euro, proiect derulat din fonduri europene nerambursabile, prin Fondul pentru Securitate Internă.

Navele pot efectua misiuni de trei zile pe mare, în condiţii de furtună, cu valuri de până la 4 metri înalţime.

Pot parcurge distanţe de până la 600 de mile marine, adică aproximativ 1.000 de kilometri şi la o misiune de salvare pe mare pot primi la bord câte 80 de persoane, fiecare.

Caracteristicile tehnico-tactice ale navelor de patrulare din Proiectul „Damen FCS 4008 PATROL”

  • executarea de misiuni operative cu o durată de minimum 3 zile, nava fiind operațională la un grad de agitaţie al mării „5 Douglas” (valuri cu o înălțime de 4 metri);
  • posibilitatea de a transmite în timp real date şi informaţii către centrul de comandă şi control,;
  • echipaj: 23 persoane;
  • capacitate maximă supravieţuitori (pe puntea pupa): 80 persoane;
  • viteză maximă: 30 noduri (adică 30 mile marine/oră);
  • lungime totală: 42,95 m;
  • lăţime totală: 8,65 m;
  • pescaj maxim: 3,05 m;
  • autonomie de minim 600 mile marine;
  • tonaj brut: 300 tone.

Garda de Coastă supraveghează o suprafață de 30.000 de kilometri pătrați din Marea Neagră

Poliţia de Frontieră Română gestionează 2.070 km de frontieră externă a Uniunii Europene, din care 243,5 km sunt la Marea Neagră. Cu navele aflate în dotare, Garda de Coastă va asigura un dispozitiv de supraveghere eficient, a cărui continuitate asigură permanent acoperirea unui spaţiu maritim de aproximativ 30.000 kilometri pătrați (ape maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă şi zona economică exclusivă).

Mijloacele de mobilitate în fața cărora ne aflăm, ale căror capabilități se ridică la cele mai înalte standarde tehnice specifice domeniului, vor fi utilizate de personalul Gărzii de Coastă pentru supravegherea multifuncțională a zonei de competență de la Marea Neagră, ceea ce înseamnă acoperirea unui spațiu maritim de circa 20.000 de kilometri pătrați, constând în ape maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă și zona economică exclusivă”, a spus inspectorului general al Poliţiei de Frontieră Române, chestorul Victor Ştefan Ivaşcu, cu prilejul ceremonialului din Portul Constanța.

Mai multe articole...

Cele mai citite articole