Avem cel mai trunchiat an școlar din istorie. Încă de când precedentul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, lansa ideea acestei noi structuri implementate pentru anul școlar 2022 – 2023, am argumentat că principiul pedagogic de la care s-a plecat este corect, dar că școala românească are specificul său și că riscăm să ajungem la situația în care să ne jucăm de-a învățământul.
E total greșit să iei un model de sistem dintr-o altă țară, chiar dacă vorbim de un stat cu performanță în Educație, și să-l aplici în România fără a depune un minim de efort de a-l adapta.
Am spus că ideea unei pauze de înmagazinare a informațiilor acumulate de elevi, la intervaluri de patru săptămâni, este bun, din punct de vedere teoretic.
Dar, cum foarte bine se spune, practica ne omoară.
În școala românească s-au format niște obiceiuri, de care e imposibil să te dezici instant.
Citește mai departe pe România Liberă.