Grindeanu: Studiile de fezabilitate pentru autostrada Comarnic – Ploieşti durează mai mult ca execuţia lucrărilor

Publicat: 26 aug. 2022, 16:00, de Aurel Drăgan, în News
Grindeanu: Studiile de fezabilitate pentru autostrada Comarnic - Ploieşti durează mai mult ca execuţia lucrărilor

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este nemulţumit de faptul că partea birocratică aferentă studiilor de fezabilitate şi de proiectare pentru autostrada Comarnic – Ploieşti durează mai mult decât execuţia în sine a lucrării, dar nu are pârghii de rezolvare a problemei, întrucât o reziliere de contract ar presupune tergiversări în realizarea obiectivului.

„Aceasta este o problemă. Când am venit la Minister, am găsit o situaţie care pe orice om de bună credinţă l-ar pune pe gânduri. Partea birocratică de studii de fezabilitate şi de proiectare pe o autostradă pe care mulţi români şi-o doresc, Comarnic – Ploieşti. Era contract deja semnat, când am venit eu, pe o perioadă de ordinul multor ani, care mă pune pe gânduri, pentru că în acest moment, dacă aş lua decizia să reziliem contractul, nu am niciun motiv, pentru că acea companie care a câştigat respectă termenii contractului, îşi face treaba la ritmul de patru-cinci ani, cât are termenul de finalizare. Să încerc să fac alte lucruri, este posibil să ne trezim la CNAIR cu alte procese care să ne blocheze şi mai mult”, a declarat Sorin Grindeanu, pentru AGERPRES.

Ministrul a subliniat că în perioada 1 ianuarie – 1 august 2022, s-au semnat contracte de aproximativ 5 miliarde de euro, fiind cel mai bun an la Ministerul Transporturilor, în timp ce în 2020, pe perioada întregului an s-au semnat contracte de 2 miliarde de euro.

„Anul trecut au fost lansate în diverse stadii licitaţii pentru 70 de kilometri de autostradă. Anul acesta am lansat în proceduri pentru 350 de kilometri, de cinci ori mai mult. Vreau să menţin acest ritm, pentru că nu poţi face autostrăzi dacă nu ai contracte, pentru că vreau cât mai mulţi kilometri de autostradă şi cale ferată în lucru şi vreau un front cât mai mare de lucru. Sper ca peste două săptămâni să anunţ, la Timişoara, desemnarea câştigătorului pentru tronsonul Margina – Holdea şi să putem semna primul contract de modernizare de linie ferată, pe lotul 1, Caransebeş – Lugoj, urmând ca în săptămânile următoare să semnăm şi contractele pentru loturile 2, 3 şi 4”, a spus Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a vizitat, vineri, şantierul viitoarei legături rutiere dintre Timişoara şi autostrada A1. El a apreciat progresul de 15% al şantierului, iar constructorul a dat asigurări că anul viitor şoferii vor putea ajunge mai rapid din Timişoara pe autostradă, spre Ungaria.

„Au un progres fizic de aproximativ 15%. În ultima perioadă, există mobilizare pe acest şantier. Constructorul s-a angajat ca ritmul de progres lunar să fie de 7%, ceea ce e un ritm bun având în vedere problemele pe care le-a avut. Mă refer la descărcări arheologice, toate lucrurile pe care trebuie să le depăşească înainte de a intra în faza de execuţie. În acest moment traseul este liber. Din raportul pe care mi-l dă săptămânal DRDP, aici lucrurile au intrat în făgaşul normal, astfel încât anul viitor să putem avea această lucrare”, a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

Viitoarea descărcare de pe DN 69, care va avea 10 kilometri, va reduce timpul de ajungere pe autostradă. Investiţia va ajunge la 260 de milioane de lei. În luna iunie, firma care realizează drumul spre autostradă a primit un certificat negativ din partea specialiştilor din Ministerul Transporturilor pentru slaba mobilizare de pe şantier. Cu trei certificate negative la activ, antreprenorul poate să nu mai aibă acces la licitaţii pentru obiective publice.