EXCLUSIV Inconștiența lui Drulă și a conducerii Metrorex versus interesele mafiote ale sindicalistului Rădoi au provocat haosul de la metrou

Publicat: 26 mart. 2021, 10:47, de Ion Teleanu, în News , ? cititori
EXCLUSIV Inconștiența lui Drulă și a conducerii Metrorex versus interesele mafiote ale sindicalistului Rădoi au provocat haosul de la metrou

Conducerea Metrorex, adică noul director impus de USR Ștefan Paraschiv, ne-a anunțat că circulaţia trenurilor de metrou a fost perturbată în această dimineață de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii.

Însă, realitatea este cu totul alta. Cauza acestui protest a scos în evidență haosul administrativ și aberațiile manageriale ale ministrului USR al Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, dar și interesele uriașe ale sindicaliștilor de a menține controlul spațiilor comerciale din stațiile de metrou.

Prefectul Capitalei, trimis la plimbare de directorul Metrorex

Conducerea Metrorex, în frunte cu noul director general impus de USR, Ștefan Paraschiv, a anunțat ieri noi măsuri restrictive care vor fi puse în aplicare de vineri, 26 martie. Metrorex a explicat că, în orele de vârf, 7:00-10:00 și 15:00-20:00, intervalul de succedare rămâne neschimbat pe toate magistralele de metrou. Dar, în afara orelor de vârf, intervalele de succedare a metroului bucureștean cresc „cu cel mult două minute”.

Anunțul conducerii Metrorex vine după ce prefectul USR al Capitalei, Alin Stoica, a declarat că printre măsurile care vor fi luate în București, oraș în care rata de infectare a ajuns depășit 6,5 la mie, se numără fluidizarea traficului călătorilor în transportul în comun. Dar astăzi, după ce circulația metroului a fost dată peste cap, conducerea Metrorex ne anunță că „aşa-zisul protest spontan reprezintă în fapt o acţiune sindicală, în timpul căreia reprezentanţii USLM au refuzat orice tentativă de dialog cu conducerea Metrorex. Deşi sindicaliştii au lăsat de înţeles că ar avea o listă de cereri, invitaţiile repetate de întâlnire cu managementul companiei au fost ignorate complet pe parcursul nopţii”.

Jocul de pensionări haotice sub pretexul pandemiei

Numai că haosul de la metrou a fost provocat de o decizie aberantă și iresponsabilă a ministrului USR Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, dar care a picat ca mănușă pentru eternul sindicalist Ion Rădoi. Potrivit informațiilor noastre, miercuri, 24.03.2021, la ordinul ministrului Cătălin Drulă, directorul general de la Metrorex, Ștefan Paraschiv, a dispus lichidarea tuturor contractelor de muncă pentru cei care au primit deciziile de pensionare. Practic, oamenii care urmau să se pensioneze au fost sunați de cei de la Resurse Umane. S-a anulat programul de lucru pentru ziua de 24 martie 2021, iar ca atare s-au întocmit documentele de lichidare aferente.

Dar ceea ce nu se spune este faptul că angajații de la metrou, dar mai ales mecanicii de tren, au fost concediați de către noua administrație Metrorex pentru a reduce efectele pandemiei. Astfel, prin acest ordin de serviciu s-a urmărit reducerea numărului de trenuri în circulație, generându-se astfel o distanță mai mare între trenuri și o distanță mai mică între pasageri pentru că trenurile vor fi mult mai aglomerate. Oare nu cumva, conducerea Metrorex și a Ministerului Transporturilor poate fi acuzată de zădărnicirea combaterii epidemiei de COVID 19?

Interesele lui Rădoi, mai presus decât sisguranța circulației bucureștenilor

Această decizie aberantă a dat apă la moară sindicaliștilor de la metrou conduși de Ion Rădoi. Astfel, sub pretextul unei greve spontane, de fapt Rădoi urmărește să-și protejeze interesele uriașe din afacerea spațiilor comerciale din stațiile de metrou. Practic, disperat că de luna viitoare, nu va mai încasa chiriile de la spațiile comerciale de la metrou, Rădoi a regizat acest scandal care a dat Capitala peste cap. Scandal ce a fost premeditat cu ceva timp în urmă, de când solicita mărirea salariilor.

Practic, eternul sindicalist este disperat să nu piardă milioanele de euro din chiria celor peste 5.000 de spații comerciale de la metrou că deh… e mai greu să te descurci din cei circa 90.000 de euro rezultații din cotizațiile lunare ale membrilor de sindicat. Astfel se poate spune că circulația cu metroul a bucureștenilor a fost afectată și dată peste cap de interesele sindicaliștilor păstoriți de Ion Rădoi.

La loc comanda, dar pentru muncă la negru

Însă, când și-a dat seama de prostia făcută, dar mai ales de impactul acestei decizii, directorul general Ștefan Paraschiv a emis, ieri, un alt ordin, dat tot din dispoziția ministrului Cătălin Drulă, prin care persoanele pensionate erau rechemate la muncă.

Practic, la orele 17.30, prin acest nou ordin, birourile de personal ale Metrorex au fost redeschise. Astfel, inspectorii de personal au fost chemați de acasă, iar cei trimiși la pensie cu o zi înainte, circa 100 de persoane, din care vreo 50 sunt de la depou, au fost sunați și anunțați că formele de lichidare se anulează și, de mâine, adică de azi 26.03.2021, sunt rechemați la serviciu.

Printre primii proaspeți pensionari apelați au fost cei care urmau ca azi să fie la program. Numai că unele cereri de lichidare în baza deciziilor de pensionare au și fost înregistrate la Revisal, iar revenirea la locul de muncă este strict la aprecierea fiecăruia în parte, adică fiecare are dreptul legal să accepte sau nu revenirea la serviciu și în ce condiții. Ca atare, aseară, au fost sunați mecanicii concediați cu o zi înainte de către cei din conducerea Metrorex și rugați să revină de mâine la comanda trenurilor. De tot râsul!

Siguranța circulației trenurilor de metrou, în pericol

Dar, revenirea la muncă azi a celor care au fost pensionați și ale căror cereri de pensionare au fost înregistrate în Revisal, este cam pe lângă lege. De ce? Foarte simplu. Reducerea numărului de trenuri este ilegală în actualele condiții de stare de alertă, iar circulația acestora se face, practic, pe propria răspundere a mecanicului de tren și a șefului de tură.

De asemenea, prin reducerea numărului de trenuri și creșterea aglomerației din trenuri nu se mai respectă prevederile legale privind siguranța circulației și distanțarea socială în condițiile epidemiei de COVID-19. Totodată, cei care au acceptat azi să revină la muncă și aveau cererea de pensionare înscrisă în Revisal lucrează practic la negru pentru că reînscrierea în Revisal se poate face numai mâine. Ministrul Cătălin Drulă avea poate dreptate când acuza că sunt interese mafiote în ceea ce privește declanșarea protestului spontan de la metrou, dar tot acest scandal a fost declanșat și de prostia și de inconștiența lui și a directorului general Ștefan Paraschiv.

Album FOTO

Protest spontan la metrou (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Protest spontan la metrou (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Protest spontan la metrou (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Protest spontan la metrou (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)
Protest spontan la metrou (sursa: Inquam Photos/Octav Ganea)