ING Bank observă o creștere a interesului pentru economisire, în rândul clienților săi tineri

Publicat: 23 mai 2024, 16:55, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
ING Bank observă o creștere a interesului pentru economisire, în rândul clienților săi tineri

Interesul clienților ING Bank pentru economisire a crescut, pe total, odată cu implementarea de către bancă a facilității ,,Statistici”, pe platforma sa Home Bank, iar categoriile de clienți, până în 45 de ani, fac cele mai multe economii, în depozite la termen.

Aplicația le permite acestora să urmărească și să analizeze mai bine cheltuielile lunare pe diferite categorii, și să gestioneze mai eficient bugetul personal sau cheltuielile comune.

Cea mai mare rată de economisire, de 88 la sută, se constată la clienții băncii, cu vârste între 34-45 de ani.

Banca urmărește să încurajeze gestionarea responsabilă de către client a bugetului lunar, prin noua aplicație, care facilitează o imagine de ansamblu asupra cheltuielilor, a economiilor și investițiilor, și le permite acestora să urmărească și să analizeze mai bine cheltuielile lunare pe diferite categorii, și să gestioneze mai eficient bugetul personal sau cheltuielile comune.

Totodată, prin aplicație pot fi comparate categoriile de cheltuieli de la lună la lună.

Statistici este una dintre cele mai cerute funcții de către clienți, din dorința de a urmări mai bine unde s-au dus banii lor, dar și un instrument relevant pentru a-și înțelege comportamentul financiar. Mai simplu spus, clienții pot fi de acum cu ochii pe toate conturile lor și își pot ține socoteala cheltuielilor, a sumelor economisite sau investite, arată reprezentanții ING Bank România.

Fiecare plată și transfer efectuate cu cardul de debit sau credit vor apărea în una dintre cele 12 categorii: Investiții și Asigurări, Rată credite, Retrageri ATM, Servicii, Timp Liber și Educație, Transferuri, Taxe și Comisioane, Cumpărături, Transport, Călătorii, Utilități și Alte plăți.

În fiecare categorie, clienții vor găsi alte subcategorii pentru a-și grupa plățile cât mai specific. De exemplu, în categoria Cumpărături, au mai multe subcategorii (ex.: Fashion și Sport), pentru diferențierea tipurilor de cheltuieli realizate. Analizând toate aceste categorii, vor putea avea mai mult control asupra banilor lor.

„Observăm un interes crescut în rândul clienților noștri pentru economisire. Astfel, în 2023, aceștia au economisit, în medie, cu 43 la sută mai mult, decât în 2022. În ceea ce privește depozitele la termen, creșterile sunt semnificative pentru toate categoriile de vârstă: de 88 la sută, la cei cu vârste între 34-45 de ani, care au generat și cele mai mari volume, dar și creșteri de peste 100 la sută, pentru categoriile de peste 45 de ani. Tendințele sunt vizibile și în rândul clienților mai tineri: creștere de 98 la sută, pentru categoria 26-35 de ani și de 81 la sută, pentru cei între 18-26 de ani. Perioadele în care clienții au cheltuit cel mai mult au fost de Black Friday și de Crăciun, ceea ce arată preocuparea pentru oferte mai bune, pe care le ofeream deja și prin ING Bazar, așadar Statistici vine acum ca o componentă complementară grozavă în strategia noastră de lifestyle banking. Cu ajutorul noului instrument, își vor da da seama care sunt perioadele cu cheltuieli mai mari și asta îi va ajuta să se încadreze eficient în bugetele lunar”, explică Eleni Skoura, Head of Retail Banking, ING Bank România.