Valoarea construcției de 37,4 km dintre Cornetu și Tigveni se ridică la 5,8 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro), conform estimărilor Companiei Naționale de Drumuri (CNAIR). Traseul include un tunel dublu de 1,7 km, 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și multe alte provocări.
CNAIR a primit ofertele vineri, 27 noiembrie 2020, pentru licitația anunțată pe 23 septembrie a.c. Cinci constructori din Europa, cinci din China și cinci din Turcia au depus oferte în cadrul licitației, conform informațiilor pe surse din cadrul CNAIR, care nu a făcut publică în mod oficial lista de ofertanți.
Procedura de atribuire prevede o precalificare a constructorilor în funcție de o serie de criterii privind experiența pe diverse tipuri de lucrări de profil. Contractul are prevăzută o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni (4 ani și 9 luni) și maxim 77 de luni (6 ani și 5 luni).
Unul dintre constructorii care au depus oferte este Astaldi, compania din Italia care are în lucru secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș, conform Digi24. Tot din Italia sunt și cei de la Pizarotti, care acum lucrează la foc continuu pentru a da în utilizare lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda.
Grecii de la Aktor s-au înscris în cursa pentru autostradă, deși au mai multe proiecte în România care sunt în întârziere. De asemenea, un alt constructor cu lucrări finalizate la noi s-a înscris, respectiv austriecii de la Strabag.
Alături de aceștia au înaintat oferte și companii din Turcia și China. Una dintre companiile chineze care au construit recent o autostradă în Serbia este Shandong Hi-speed Group, iar din Turcia sunt constructori precum Alsim Alarko și Nurol Insaat, implicați în diferite proiecte din România, precum Centura Capitalei.
Etapa de evaluare a constructorilor înscriși pentru Lotul 3 al autostrăzii Pitești – Sibiu este programată să se încheie cel târziu pe 20 aprilie 2021, după care va urma depunerea ofertelor propriu-zise.
Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Alături de secțiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte.
Dintre cele cinci loturi ale A1 Pitești – Sibiu se lucrează, în prezent, doar pe Lotul 1, Sibiu – Boița (13,17 km), iar din primăvară ar trebui să înceapă lucrările la lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș (30,35 km). În procedură de licitație se află și lotul 2 Boița – Cornetu (30,35 km) și lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km).
Întregul tronson de autostradă Pitești – Sibiu are aproximativ 121 km și va reduce la doar o oră călătoria dintre cele două orașe și doar circa două ore pentru București – Sibiu.