La licitația pentru lotul 3 din autostrada Sibiu – Pitești, cea mai mare din istoria CNAIR, s-au înscris 15 companii

Publicat: 28 nov. 2020, 11:36, de Aurel Drăgan, în News , ? cititori
La licitația pentru lotul 3 din autostrada Sibiu - Pitești, cea mai mare din istoria CNAIR, s-au înscris 15 companii

Licitația pentru Sectorul 3 al autostrăzii Pitești – Sibiu, lotul dintre Cornetul și Tigveni, a adunat 15 companii și asocieri de companii. Lotul stârnește interes fiind cel mai mare din autostrada care va lega Sibiul de București și cea mai mare licitație organizată vreodată de CNAIR.

Valoarea construcției de 37,4 km dintre Cornetu și Tigveni se ridică la 5,8 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro), conform estimărilor Companiei Naționale de Drumuri (CNAIR). Traseul include un tunel dublu de 1,7 km, 48 de poduri și viaducte, un ecoduct, două noduri rutiere și multe alte provocări.

CNAIR a primit ofertele vineri, 27 noiembrie 2020, pentru licitația anunțată pe 23 septembrie a.c. Cinci constructori din Europa, cinci din China și cinci din Turcia au depus oferte în cadrul licitației, conform informațiilor pe surse din cadrul CNAIR, care nu a făcut publică în mod oficial lista de ofertanți.

Procedura de atribuire prevede o precalificare a constructorilor în funcție de o serie de criterii privind experiența pe diverse tipuri de lucrări de profil. Contractul are prevăzută o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni (4 ani și 9 luni) și maxim 77 de luni (6 ani și 5 luni).

Cine licitează pentru autostradă

Unul dintre constructorii care au depus oferte este Astaldi, compania din Italia care are în lucru secțiunea dintre Pitești și Curtea de Argeș, conform Digi24. Tot din Italia sunt și cei de la Pizarotti, care acum lucrează la foc continuu pentru a da în utilizare lotul 1 din autostrada Sebeș-Turda.

Grecii de la Aktor s-au înscris în cursa pentru autostradă, deși au mai multe proiecte în România care sunt în întârziere. De asemenea, un alt constructor cu lucrări finalizate la noi s-a înscris, respectiv austriecii de la Strabag.

Alături de aceștia au înaintat oferte și companii din Turcia și China. Una dintre companiile chineze care au construit recent o autostradă în Serbia este Shandong Hi-speed Group, iar din Turcia sunt constructori precum Alsim Alarko și Nurol Insaat, implicați în diferite proiecte din România, precum Centura Capitalei.

Evaluarea se va finaliza anul viitor

Etapa de evaluare a constructorilor înscriși pentru Lotul 3 al autostrăzii Pitești – Sibiu este programată să se încheie cel târziu pe 20 aprilie 2021, după care va urma depunerea ofertelor propriu-zise.

Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni va avea o lungime de 37,4 kilometri și se va întinde de la km 44+500 până la km 81+900. Alături de secțiunea 2, acest lot este unul dintre cele mai dificile din autostrada care va uni Muntenia de Ardeal, întrucât va fi construit în zona de munte.

Dintre cele cinci loturi ale A1 Pitești – Sibiu se lucrează, în prezent, doar pe Lotul 1, Sibiu – Boița (13,17 km), iar din primăvară ar trebui să înceapă lucrările la lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș (30,35 km). În procedură de licitație se află și lotul 2 Boița – Cornetu (30,35 km) și lotul 4 Tigveni – Curtea de Argeș (9,86 km).

Întregul tronson de autostradă Pitești – Sibiu are aproximativ 121 km și va reduce la doar o oră călătoria dintre cele două orașe și doar circa două ore pentru București – Sibiu.

UPDATE: Lista candidaturilor depuse conform comunicatului CNAIR:

  • 1. Asocierea Strabag – Acciona Construccion
  • 2. Asocierea Aktor Societate Tehnica Anonima (AKTOR S.A.) – Rizzani De Eccher
  • 3. Asocierea Astaldi – Tancrad
  • 4. Impresa Pizzarotti & C
  • 5. Terna Tourist Technical And Maritime Societe Anonyme
  • 6. China Civil Engineering Construction Corporation – China Railway 14th Bureau Group
  • 7. China Communications Construction Company – Dimex-2000 Company
  • 8. China State Construction Engineering Corporation
  • 9. Hunan Provincial Communications Planning, Survey & Design Institute
  • 10. Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret
  • 11. Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret – Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi – Yapi Merkezi Insaat Ve Sanayi – Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut
  • 12. Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret
  • 13. Power Construction Corporation of China Limited – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi Ve Ticaret – Powerchina Roadbridge Group
  • 14. Rec Uluslararasi Insaat Yatirim Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi – Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi
  • 15. Tekfen Insaat Ve Tesisat (Tekfen Construction & Instalation) – Dogus Insaat Ve Ticaret