Mașinile electrice au dublat prețul acțiunilor Ford

Acţiunile Ford Motor au urcat semnificativ în ultimele luni, ajungând la un nivel care nu mai fusese înregistrat de când era la conducere Alan Mulally, numit deseori salvatorul companiei.

După ce au atins un nivel scăzut în martie 2020, pe fondul efectelor pandemiei de coronavirus, acţiunile Ford au urcat constant, sprijinite de majorarea cererii pentru automobile. De când Jim Farley a devenit director general, în urmă cu un an, şi s-a angajat să investească masiv în vehiculele electrice, preţul acţiunilor s-a dublat.

Ultimul impuls pentru acest raliu a fost reprezentat de rezultatele trimestriale impresionante raportate de producătorul auto american. Săptămâna trecută, Ford a raportat un profit trimestrial peste aşteptări, a îmbunătăţit estimările privind câştigurile anuale, datorită cererii ridicate pentru camionete, care a compensat efectele deficitului global de semiconductori, şi a anunţat reluarea acordării de dividende, informează Agerpres, care citează o analiză Bloomberg.

Producătorul auto american se aşteaptă în acest an la un profit operaţional între 10,5 şi 11,5 miliarde de dolari, iar la 1 decembrie va plăti dividende trimestriale de zece cenţi pe acţiune, după ce în martie 2020 suspendase plata dividendelor, pe fondul efectelor pandemiei.

Marţi, titlurile au urcat cu 1,3%, atingând cel mai ridicat nivel pe parcursul unei zile din 2011.

“Am investit deplin în viitorul electric şi acum vedem rezultatele. Ne îndreptăm agresiv să conducem revoluţia vehiculelor electrice”, a afirmat săptămâna trecută Jim Farley.

Acesta a anunţat că cererea anuală pentru SUV-ul electric Mustang Mach-E a ajuns la 200.000 de unităţi, iar compania ia măsuri pentru majorarea producţiei de vehicule electrice. Ford a început să producă Mach-E în China şi majorează producţia în Mexic.

Deşi Ford se aşteaptă la atenuarea deficitului global de semiconductori, directorul financiar John Lawler a apreciat că acesta s-ar putea extinde până în 2023, ceea ce va afecta producţia.

“Ne aşteptăm la o creştere de aproximativ 10% a vânzărilor în 2021, iar lipsa cipurilor încă ne afectează”, a declarat Lawler.

Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent şi pe piaţa din România, deținând uzina de autoturisme de la Craiova.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...