Ministerul Justiției neagă frânarea proiectului Carpatica Feroviar

Publicat: 18 feb. 2023, 07:28, de Cezar Amariei, în News , ? cititori
Ministerul Justiției neagă frânarea proiectului Carpatica Feroviar

Ministerul Justiției neagă faptul că, din cauza sa, proiectul Carpatica Feroviar nu a fost adoptat în ședința de Guvern de vineri dar refuză să ofere informații cheie, care ar putea lămuri subiectul. Astfel, recunoaște că a avut observații în momentul în care a avizat respectiva Ordonanță de Urgență dar refuză să spună care au fost acestea. Din informațiile noastre, aceste observații puteau fi de natură să prelungească adoptarea OUG.

Transmitem mai jos punctul de vedere al Ministerului Justiției:

Drept la replică

Referitor la articolul apărut pe site-ul ziarului Puterea în data de 16.02.2023, cu titlul „Grindeanu se bate pentru Carpatica Feroviar, Ministerul Justiției încercă să îi tragă frâna”, https://www.puterea.ro/grindeanu-se-bate-pentru-carpatica-feroviar-ministerul-justitiei-incerca-sa-ii-traga-frana-exclusiv/ , ținând cont de prevederile legale, Ministerul Justiției solicită publicarea următorului Drept la replică:

1.       Articolul conține afirmații neconforme cu realitatea.

2.       În data de 14 februarie 2023, Ministerul Justiției a primit, spre avizare Proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2014 privind stabilirea unor măsuri de eficientizare a activității de privatizare pentru dezvoltarea în condiții de profitabilitate a activității operatorilor economici cu capital de stat, pentru exercitarea drepturilor și îndeplinirii obligațiilor ce decurg din calitatea de acționar a statului la anumiți operatori economici, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

3.       Ministerul Justiției a avizat favorabil, cu două observații, proiectul de act normativ inițiat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

4.       Avizul a fost acordat cu celeritate, în cursul aceleiași zile, de către Ministerul Justiției.

5.       Observațiile făcute de Ministerul Justiției nu au fost de natură să ducă la neadoptarea sau amânarea actului, vizau norme de tehnică legislativă, iar acesta a intrat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern din data de 15 februarie 2023, a doua zi după acordarea avizului. (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-incluse-pe-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-15-februarie-2023 ).

6.       Potrivit competențelor legale, Ministerul Justiției a avizat proiectul de act normativ exclusiv din punct de vedere al constituționalității, precum și potrivit cerințelor normelor de tehnică legislativă.

7.       În acestea condiții, afirmația conținută în articol, care susține că Ministerul Justiției s-a opus adoptării acestui act normativ este falsă și nu are nicio legătură cu realitatea.

8.       Menționăm că, în decurs de numai câteva zile, este al treilea articol publicat pe site-ul ziarului Puterea, care vizează activitatea Ministerului Justiției, și care conține date neconforme cu realitatea:

„Predoiu și șefii de la Justiție zboară la Business Class! Câți bani s-ar fi salvat dacă mergea la clasa economic” (În realitate, nici ministrul Justiției, nici secretarii de stat nu au efectuat deplasări cu avionul la clasa business) și „Ministrul Predoiu neagă că ar fi zburat la Business Class pe banii Statului” (În realitate, pentru deplasarea ministrului Justiției la Consiliul JAI de la Praga nu a fost cheltuit niciun leu pentru biletul de avion, așa cum se susține eronat în articol).

9.       Pentru o corectă informare a cititorilor dumneavoastră, vă solicităm să publicați acest drept la replică pe aceeași pagină pe care a fost publicat și articolul, în termenul și în condițiile prevăzute de normele în vigoare.

Cu stimă,

Compartimentul pentru Comunicare al Ministerului Justiției

Zbor în Moldova la preț transatlantic

Nota redactorului:

În lipsa elementului cheie, „observațiile Ministerului Justiției la avizare”, am putea asista la o încercare de manipulare prin omisiune. Am insistat să obținem datele respective dar am fost refuzați de reprezentanții ministerului.

Aceeași situație poate fi și în cazul articolului referitor la banii plătiți pentru zborurile cu avionul. Ministerul a negat doar faptul că reprezentanții săi ar fi zburat la clasa business, nu și sumele prezentate de Puterea.ro.

Conform datelor publicate, de exemplu, secretarul de stat Cătălin George Șerban a mers în Republica Moldova, iar cheltuielile de transport au fost 3.941 de lei, pentru una dintre călătorii, și 4.569 lei pentru o alta. Or, la Chișnău, un bilet de avion dus-întors costă 872 de lei.

Șerban s-a deplasat la Berlin și costul transportului a fost 6.876 lei. Un bilet la clasa economic dus-întos costă 875 de lei. Tot acesta a fost la Veneția, iar costul transportului a fost de 5.006 lei. Un zbor București-Veneția, cu escală și aterizare pe Marco Polo, nu cost mai mult de 813 lei.

Secretarul de stat Mihai Pasca a fost la Riga iar costurile de transport au fost de 9.304 lei. Un zbor cu escală București-Riga costă 1.108 lei. Tot acesta a fost în Franța, nu se spune în ce localitate, iar transportul a costat 5.062 lei. Pentru Paris, cu aterizare pe Charles de Gaulle, biletul costă 916 lei.

În calcul Puterea.ro au fost luate prețurile pentru biletele luate de pe azi pe mâine pentru călătorii din scurt, care ar putea fi mai scumpe.