Nestle își diminuează participația la L’Oreal până la 20%. Cât costă acțiunile L’Oreal

Grupul elveţian Nestle a decis să vândă o parte din acţiunile pe care le deţine la producătorul francez de cosmetice L’Oreal pentru 8,9 miliarde euro, o decizie care va reduce un parteneriat vechi, de peste patru decenii, încheiat între două din cele mai importante companii europene producătoare de bunuri de larg consum.

Nestle, producătorul cafelei Nespresso, va vinde grupului francez L’Oreal un pachet de 22,3 milioane acţiuni proprii la un preţ de 400 de euro pentru fiecare acţiune. În urma acestei vânzări, participaţia deţinută de Nestle la L’Oreal va scădea de la 23,3% până la 20,1%. La rândul său, L’Oreal va anula acţiunile răscumpărate de la Nestle, informează Bloomberg.





Este pentru prima dată după 2014 când Nestle îşi reduce participaţia la L’Oreal, la acea dată grupul elveţian a strâns şase miliarde de euro după ce a vândut un pachet de 8% din acţiunile grupului francez.

Cele două companii au un acord din anul 1974

Celălalt mare acţionar de la L’Oreal’ este familia Bettencourt Meyers, una din cele mai bogate familii din Franţa. Ca urmare a vânzării acţiunilor deţinute de Nestle participaţia familiei Bettencourt Meyers va creşte de la 33,3% până la 34,7%, a informat producătorul de cosmetice.

Cele două companii au un parteneriat care datează din 1974, un acord conceput iniţial pentru a proteja L’Oreal de o posibilă naţionalizare în Franţa. Vânzarea anunţată miercuri pune capăt mai multor ani de speculaţii, potrivit cărora Nestle îşi va diminua participaţia la L’Oreal, pe măsură ce directorul general Mark Schneider restructurează cel mai mare producător mondial de alimente.

Analişti sunt de părere că tranzacţia este una benefică pentru ambele companii, deoarece reduce expunerea Nestle pe L’Oreal, care în prezent este supraevaluată, în timp ce pentru L’Oreal răscumpărarea acţiunilor deţinute de Nestle permite menţinerea controlului în mâinile familiei Bettencourt Meyers, susţine Martin Deboo, analist la Jefferies.

„Este o nouă etapă în programul de transformare a Nestle demarat de Mark Schneider. Întrebarea este dacă aceasta este o singură tranzacţie sau începutul unei faze de ieşire din acţionariatul L’Oreal de către Nestle, care va continua în următorii ani”, a spus Martin Deboo.

Evoluție favorabilă împreună

De la numirea sa la conducerea Nestle, în 2017, Mark Schneider a luat unele măsuri curajoase, precum vânzarea diviziei de dulciuri din SUA, a mărcilor de apă îmbuteliată de pe segmentul de mass-market sau a produselor de îngrijire a pielii. În schimb, Mark Schneider s-a concentrat pe domenii cu creştere puternică, precum cafeaua, alimentele pentru animalele de companie şi produsele de consumer health. De exemplu, acordul în valoare de 7,15 miliarde de dolari convenit de Mark Schneider pentru a obţine dreptul de a vinde produse de cafea marca Starbucks în supermarketuri, restaurante şi operaţiuni de catering a impulsionat vânzările de cafea. În paralel, Nestle şi-a extins afacerile cu vitamine şi suplimente.

Nestle, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, este prezentă în 189 de ţări din întreaga lume. Nestle oferă un portofoliu larg de produse şi servicii pentru oameni şi animale de companie, pentru tot parcursul vieţii. Cele peste 2000 de branduri ale Nestle includ nume emblematice precum Nescafe, Nespresso, Maggi şi Nido.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...