Nissan investește 18 miliarde de dolari în mașini electrice

Publicat: 30 nov. 2021, 15:00, de Otilia Caloian, în Business , ? cititori
Nissan investește 18 miliarde de dolari în mașini electrice
Sursa foto: Pixabay.com

Constructorul auto japonez Nissan Motor va investi 18 miliarde de dolari în construcția de mașini electrice. De asemenea, reprezentanții Nissan cred că până în 2030, jumătate dintre mașinile de pe străzi vor fi electrice sau hibride.

Producătorul auto japonez Nissan Motor Co. , partener al Renault în cadrul alianţei Renault-Nissan, şi-a anunţat intenţia ca jumătate dintre vehiculele vândute la nivel mondial în 2030 să fie vehicule electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu aproximativ 10% în 2020, transmite Reuters.

Conform strategiei pe termen lung, intitulate ‘Ambition 2030’, prezentată luni de Nissan, producătorul japonez intenţionează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exerciţiul fiscal 2030/2031. Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piaţă, în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exerciţiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate.

Aproape jumătate din mașinile Nissan vor fi electrice

În acelaşi an, ponderea vehiculelor electrificate vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În schimb, în cazul SUA, Nissan se aşteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031.

Nissan intenţionează să investească 2.000 miliarde de yeni japonezi (15,6 miliarde de euro, la cursul de schimb actual) în următorii cinci ani pentru a accelera tranziţia la vehiculele electrice, adică de două ori mai mult decât a investit în acest domeniu în perioada 2010 – 2020, a precizat directorul general de la Nissan, Makoto Uchida.

„Vom urmări oportunităţile de afaceri care ne vor creşte profitabilitatea pe termen lung spre era automobilelor electrice”, a declarat Makoto Uchida.

A fost mult devansat de Tesla și Volkswagen

Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, în condiţiile în care a lansat modelul Leaf în anul 2010. Însă, producătorul japonez a fost devansat de grupul american Tesla şi de către marii producători auto, precum Volkswagen iar acum vrea să îşi accelereze dezvoltarea pe segmentul vehiculelor electrice în plină expansiune.

Majoritatea marilor constructori auto au promis că vor renunţa treptat la producţia de vehicule propulsate cu motoare pe ardere internă, urmând să înceteze complet să mai vândă astfel de modele, începând din 2030 cum este cazul constructorului suedez Volvo Cars.

Grupul auto Renault mizează pe o cotă de 65% a vehiculelor electrice în vânzările sale totale din Europa în anul 2025 şi pe una de 90%, în anul 2030.

Uzină nouă de baterii auto

Makoto Uchida a precizat, luni, că o uzină – pilot pentru producţia de baterii în stare solidă va fi gata încă din anul 2024 la Yokohama, în apropiere de Tokyo, unde este şi sediul central al constructorului auto japonez. Uchida a mai spus că viitorul model de baterie va permite reducerea timpului de încărcare cu aproximativ o treime şi, de asemenea, va reduce costul total al unui automobil electric până la un nivel comparabil cu cel al unui automobil pe benzină.

Pentru exerciţiul fiscal 2021/2022, care se va încheia la 31 martie anul viitor, Nissan mizează pe un profit net de 180 miliarde de yeni (1,4 miliarde euro), graţie introducerii de noi modele şi revenirii cererii de automobile pe fondul relansării economice mondiale.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

Nissan a fost unul dintre primii producători care ofereau spațiu și ceva elemente de lux în pick-up-urile vândute în Europa, care fuseseră în mare parte înguste, zgomotoase și incomode. Astfel a apărut modelul Navara, care nu va mai fi, însă, produs și vândut în Europa e la sfârșitul acestui an. Modelul a fost construit pe același șasiu ca și SUV-ul Pathfinder.

Otilia Caloian și-a început cariera jurnalistică la începutul anilor 2.000. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Facultatea de Finanțe-Bănci. Este specializată în jurnalismul economic și de ... vezi toate articolele