Alianța franco-japoneză, care include și un membru junior Mitsubishi, a fost tensionată în urma arestării și demiterii fostului președinte Carlos Ghosn. De atunci, pandemia de coronavirus a oferit un impuls pentru reconstruirea colaborării, iar companiile au căutat să standardizeze piese și platforme pentru a reduce costurile.
Nissan a împărtășit deja platforme, sisteme de propulsie și componente comune cu Renault și Mitsubishi, dar aceste eforturi au „atins maximul pe care ar trebui să-l facem”, a declarat Ashwani Gupta, directorul operațional al Nissan, pentru Reuters.
„De aceea, schimbăm treapta de sinergii suplimentare, folosind electrificarea ca pilon principal”, a spus el.
Accentul se va pune pe schimbul de baterii, sisteme de propulsie electrice și arhitectură electronică, a spus el, adăugând că adoptarea unui standard uniform în cadrul alianței ar contribui în mod semnificativ la economiile de scară.
Gupta a declarat că electrificarea nu va reprezenta o provocare de aprovizionare din cauza aprovizionării globale a componentelor de către Nissan. Compania se aprovizionează cu baterii din China, Japonia, Europa și Statele Unite.
Împreună, alianța a vândut peste 7,8 milioane de mașini anul trecut, în scădere cu aproximativ 23% față de 2019, din cauza pandemiei.
Ford are o alianță strategică cu Volkswagen, în cadrul căreia Ford va folosi platforma de vehicule electrice MEB a partenerului său german pentru a construi câteva modele.
Toyota și-a extins legăturile cu companii, inclusiv Subaru și cu producătorul chinez de baterii și automobile BYD, pentru a dezvolta împreună EV-uri, în timp ce Honda și General Motors vor introduce două modele EV de dimensiuni mari care utilizează bateriile Ultium ale GM în 2024.