Piața auto din România amână relansarea. Cea mai mare scădere din Europa în primul trimestru

Publicat: 19 mai 2021, 09:45, de Răzvan Zamfir, în Auto , ? cititori
Piața auto din România amână relansarea. Cea mai mare scădere din Europa în primul trimestru

Piața auto din România e una dintre puținele piețe europene care a pierdut teren în primul trimestru al anului, numărul de mașini vândute fiind în scădere cu 14,5%, cea mai mare cădere din Uniunea Europeană. Pe minus au fost și piața olandeză -11,7%, cea lituaniană cu -7,3%, cea portugheză -4,5% și cea slovacă -0,9%. Restul piețelor europene au fost pe plus.

În aprilie 2021, potrivit ACEA, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi a crescut cu 218,6% în Uniunea Europeană din cauza bazei scăzute de înregistrăril de anul trecut cauzată de restricțiile aduse de pandemia de coronavirus. În ciuda acestui procent mare creșterea, volumul vânzărilor de luna trecută a fost cu aproape 300.000 de unități mai mic decât cel înregistrat în aprilie 2019.

Multe piețe din regiunea UE au înregistrat câștiguri procentuale de două sau chiar trei cifre în aprilie. Italia a înregistrat cea mai mare creștere (3.276,8%) dintre piețele importante, urmată de Spania (1.787,9%), Franța (568,8%) și Germania (90%) au înregistrat, de asemenea, câștiguri puternice comparativ cu anul trecut.

Din ianuarie până în aprilie 2021, cererea UE pentru autoturisme a crescut cu 24,4%, ajungând la 3,4 milioane de unități înregistrate în total, ultimele două luni oferind un impuls substanțial. Privind cele patru cele mai mari piețe, Italia și Franța au înregistrat cele mai mari câștiguri (în creștere cu 68,4%, respectiv 51%).

Majoritatea producătorilor au câștigat teren

Cel mai mare producător european, Volkswagen a câștigat 19,3% în vânzări în primul trimestru, iar al doilea producător, Stellantis a înregistrat un avans de 34%. Cel mai mare avans l-a avut însă Volvo, de peste 39%, darcota de piață a suedezilor cumpărați de chinezii de la Geely e de doar 2,5%

Pe cealaltă parte, reduceri masive de 38,6% apar în cazul Mitsubishi, care și-a mutat atenția de la Europa sau înn cazul rușilor de la Lada, deținuți de Renault, ale căror vânzări s-au redus cu 30,3%.

Colegii de trust, românii de la Dacia au înregistrat o creștere cu 29,1% a vânzărilor.