Piața auto second-hand a crescut (41%), în vreme ce cea nouă a pierdut 4% în primul semestru

Tranzacţiile cu maşini second-hand pe plan intern au crescut cu 41%, în primele şase luni ale anului comparativ cu datele din 2020, până la 335.000 de unităţi, în timp ce piaţa maşinilor noi s-a diminuat cu 4%, în aceeaşi perioadă, conform unei analize a unei platforme auto online. Astfel, pe piaţa maşinilor second-hand, luna martie a fost cea mai bună lună de când există statistici, cu aproape 64.000 de maşini tranzacţionate şi chiar şi cea mai slabă lună a adus volume mari de maşini tranzacţionate (iunie, cu peste 51.000 de maşini).

„Totalul de aproape 335.000 de unităţi este unul destul de mare pentru această jumătate de an, ceea ce poate face posibilă stabilirea unui nou record anual. Până acum, 2019 a fost cel mai bun an pentru reînmatriculări, cu 625.000 de maşini. Cifrele au crescut şi datorită celor care au început să evite mijloacele de transport în comun pentru a reduce riscurile de infectare cu noul coronavirus şi au decis să-şi ia maşină, deşi înainte de pandemie nu considerau esenţială această achiziţie”, se menţionează în raport.

În acelaşi timp, piaţa maşinilor second-hand din import a crescut cu 10%, în primul semestru faţă de anul trecut, la aproape 200.000 de unităţi tranzacţionate, iar cea mai bună lună a fost martie, cu peste 36.000 de maşini vândute. Pragul de 30.000 de unităţi a fost depăşit în fiecare din cele şase luni ale începutului de an. Cea mai mare creştere faţă de anul trecut a fost în aprilie, respectiv de 70%.

VW, BMW Audi și Ford, între mărcile preferate

Potrivit sursei citate, mărcile auto second-hand preferate de către români, în primul semestru din 2021 sunt: Volkswagen (48.965 unităţi), BMW (19.558), Audi (19.487), Ford (14.037) şi Opel (13.204).

Analiza Autovit.ro relevă faptul că, pe piaţa maşinilor noi, s-a înregistrat o scădere de 4%, în prima parte a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2020. În această marjă, cea mai bună lună a fost iunie, cu aproape 12.000 de unităţi vândute, datorită Programului „Rabla”.

Pe de altă parte, cea mai slabă lună pentru piaţa maşinilor noi a fost ianuarie, cu doar 6.000 de unităţi tranzacţionate, comparativ cu aceeaşi lună a anului anterior, când se consemnau 12.489 de autovehicule noi vândute pe piaţa internă.

Între primele cinci mărci comercializate în această categorie auto se află: Dacia – cu 10.387 de unităţi, Skoda (4.302), Ford (3.803), Toyota (3.744) şi Volkswagen (3.489).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Mai multe articole...