Această situație vine după ce, în primăvara anului trecut, compania a intrat în procedură de insolvență, la cererea unei firme care a solicitat recuperarea unei datorii.
Lichidatorul desemnat este Aktiv Lex Insolvenţă SPRL, marcând sfârșitul unei inițiative demarate în 2014, cu ambiția de a deveni lider pe piața de asigurări.
Crearea PRBA a fost un pas major pentru Poşta Română, care a căutat să diversifice serviciile oferite clienților săi prin intermediul a peste 12.000 de factori poștali, transformați în agenți de brokeraj. Autorizată de ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară), PRBA a avut ca obiectiv intermedierile de asigurări, de la polițe RCA la asigurări de sănătate, încercând să se poziționeze strategic pe piața autohtonă.
Falimentul PRBA evidențiază vulnerabilitățile sistemice ale pieței asigurărilor din România, o piață care a văzut falimentul liderilor săi, City Insurance și Euroins, și creșteri semnificative ale prețurilor la asigurările auto RCA. Aceste evoluții au pus presiune pe toți actorii din piață, inclusiv pe noii actori ai PRBA.
Istoricul Poștei Române, instituția-mamă a PRBA, are o lungă tradiție în oferirea de servicii poștale și a manifestat o adaptare constantă la cerințele pieței și la evoluțiile tehnologice.
De-a lungul timpului, Poșta Română a jucat un rol central în comunicarea și logistica națională. Cu toate acestea, incursiunea în domeniul asigurărilor, prin PRBA, pare a fi un capitol mai puţin reuşit din istoria sa recentă.
”Ca urmare a articolelor difuzate în mass-media, legate de Poșta Română Broker de Asigurări (PRBA), pentru corecta informare a opiniei publice, Compania Națională “Poșta Română” S.A. face următoarele precizări: