Profesori fără diploma de profesor. Educația pentru viață, o materie care poate fi predată de specialiști din afara sistemului de învățământ

Publicat: 24 sept. 2021, 18:13, de Mihaela Verdes, în Educație , ? cititori
Profesori fără diploma de profesor. Educația pentru viață, o materie care poate fi predată de specialiști din afara sistemului de învățământ

Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, propune angajarea unor specialiști din diverse domenii în sistemul de învățământ, chiar dacă nu au diploma de profesor. Astfel, persoane din ONG-uri sau alte instituții ar putea preda copiilor, la anumite materii.

În fața elevului la clasă, să poată să fie nu numai un profesor pe diploma căruia scrie profesor”, spune Sorin Ion.

Propunerea a fost făcută de secretarul de stat în ministerul Educației în cadrul conferinței de lansare a proiectului „România în siguranță”.

Materia „Educație pentru viață” are nevoie de specialiști, spune ministrul

Sorin Ion s-a referit în special la materia „Educație pentru viață”. 
Suntem deschiși la a simplifica cumva procedurile de intrare în sistem. Astfel încât, în fața elevului la clasă să poată să fie nu numai un profesor pe diploma căruia scrie profesor.

Să poată fi parteneri din mediul organizațiilor nonguvernamentale, din alte instituții, care sunt mult mai calificați decât mine, un profesor de matematică și care la ora de dirigenție trebuie să vorbesc despre educație pentru sănătate”.

Secretarul de stat a spus că, de fapt, cea mai important problemă este cea a resursei umane. Numărul insuficient de profesori îngreunează procesul de predare-învățare și face aproape imposibilă aprofundarea noțiunilor, așa cum ar trebui.

 „Ceea ce este însă de rezolvat este resursa umană care să-i pregătească pe acești copii”.

Noțiuni de educație pentru viață, chiar de la grădiniță

În privința predării Educației pentru viață, Sorin Ion a declarat că poate să înceapă chiar de la grădiniță:

Educația pentru viață poate să înceapă de la clasa pregătitoare, atunci când există curriculum, sau chiar de la învățământul preșcolar și în fiecare an să fie abordate teme specifice vârstei.Dacă vorbim despre educație financiară, putem să începem de la cunoașterea banilor, din clasa pregătitoare.

Și să mergem până la calculul ratelor sau dobânzilor la bancă, atunci când ajungem în ciclul gimnazial sau liceal. Nu este deloc complicat”, a adăugat secretarul de stat.