În această perioadă, Google, Meta, Twitter, Telegram și alte mari companii au fost nevoite să fie mult mai atente în privința influenței pe care o exercită asupra publicului.
Liderii ucraineni le-au cerut companiilor Apple, Meta și Google să-și restricționeze serviciile în interiorul Rusiei. Apoi, Google și Meta (compania care deține Facebook) au interzis presei ruse de stat să ruleze reclame pe platformele lor. Ucraina a solicitat, prin intermediul Twitter, criptodonații în scopul sprijinului de război, postând adresele a două criptomonede. Au avut donații în valoare de peste 10,2 milioane de dolari, inclusiv 1,86 milioane de dolari din vânzarea unui NFT.
Perioada unui război, care se petrece atât de aproape, este una dificil de gestionat de către branduri. Mulți antreprenori și echipe de marketing se întreabă care este atitudinea pe care ar trebui să o adopte, dacă promovarea este potrivită în acest context și dacă nu cumva semnalează lipsa de empatie față de acest conflict? A-ți promova produsele și serviciile în continuare nu-ți va afecta imaginea și nu va periclita atitudinea ta față de conflict, dar adaptarea comunicării este imperios necesară.
“În acest context, este indicat ca brandurile să-și personalizeze conținutul și comunicarea pe platformele de socializare, adaptându-se la condițiile existente. Strategia majorității a fost de a pune totul pe pauză. Au mai fost și mulți care au continuat să comunice ca și când nimic nu s-a întâmplat.
Desigur că, în primele zile, informațiile și șocul au marcat pe toată lumea, așadar publicul cel mai probabil, nu ar fi consumat oricum conținutul, fiind preocupat de a urmări ultimele știri. Dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să oprite acțiunile de marketing. Dacă pandemia ne-a învățat ceva, este că adaptarea mesajelor și redresarea rapidă fac diferența între a supraviețui și chiar a face profit sau a pune definitiv lacătul ca afacere”, este de părere Anca Dobrescu, Managing Partner peprimapagina.ro.
Anca Dobrescu evidențiază că de aceea, e bine să iei în considerare că lucrurile pot degenera, dar cu toate acestea, trebuie să ai grijă de afacerea ta. Este important să nu fii insensibil în strategiile tale de marketing. „Îți poți promova afacerea prin simplul fapt că arăți solidaritate, speranță și dorința de a fi alături de refugiați, dar și de publicul tău, care trece prin clipe de nesiguranță, anxietate și stări negative”, mai spune Anca. Ea are, de asemenea, și recomandări în sensul „supraviețuirii brandurilor” în această perioadă.