Renault a obținut o creștere a prețurilor vehiculelor în trimestrul al treilea trimestru consecutiv, deși acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa lovitura venită din scăderea stocurilor. La fel ca și ceilalți producători auto, Renault s-a confruntat, de asemenea, cu o penurie globală de chip-uri semiconductoare și nu a reușit să beneficieze la fel ca unii rivali, inclusiv Daimler și Volkswagen, de o piață auto în revenire în China.
De altfel, francezii au renunțat anul trecut la principala afacere cu autoturisme din China din cauza pieței slabe de acolo și este dependentă de piața europeană, unde există încă blocaje pentru a aborda criza.
„Suntem încă departe de a fi într-o situație normală”, a declarat șefa finanțelor Renault Clotilde Delbos. Renault, care produce și mărcile Dacia și Lada și are o unitate de finanțare, a declarat că vânzările totale au scăzut la 10 miliarde de euro (12 miliarde de dolari) față de un anul anterior.
Si ar fi crescut cu 4,4% fără impactul valutar. Vânzările de mașini, ca volum, ale mărcii Renault au crescut cu 1,1% față de primul trimestru al anului 2021, dar acest lucru a fost cu mult în spatele saltului de 21,2% al Volkswagen din perioada respectivă.