Acest act vizează facilitarea accesului concurenților mai mici la piețele digitale și asigurarea concurenței loiale, scrie Bloomberg.
Potrivit noilor reguli, companiile trebuie să obțină acordul explicit al utilizatorilor pentru a partaja datele între diferitele servicii oferite.
Meta și Google se numără deja printre companiile care au implementat noile măsuri, introducând notificări pop-up pentru a informa utilizatorii despre aceste schimbări.
Aceste măsuri au ca scop limitarea personalizării excesive a reclamei bazate pe datele colectate.
O noutate deosebit de importantă este că utilizatorii vor putea să aleagă liber aplicațiile pe care doresc să le folosească, evitând monopolul impus de sistemele de operare dominante.
Aceasta înseamnă că, pe dispozitivele Android și iPhone, utilizatorii vor fi întâmpinați cu ecrane de selecție pentru browsere, oferindu-li-se posibilitatea de a alege browsere alternative în locul celor prestabilite.
Într-un efort de a se conforma cu interdicțiile DMA privind favorizarea propriilor servicii, Google adaugă o nouă caracteristică în căutările sale: un carusel de reclame de la site-uri de comparare a prețurilor.
Acesta este un pas înainte spre asigurarea concurenței loiale între serviciile de publicitate online.
Poate cea mai radicală schimbare este obligația impusă Apple de a permite existența magazinelor alternative de aplicații.
Apple a rezistat mult timp cererilor dezvoltatorilor de jocuri de a-și vinde aplicațiile în universul de jocuri al companiei.
Până acum Apple s-a opus, motivând că aplicațiile neautorizate ar putea fi controlate de infractorii cibernetici.
Schimbările reprezintă un moment semnificativ în industria tehnologiei din UE, acum mai echitabilă și mai controlată de către utilizatori.
Măsurile prevăzute de DMA transferă puterea din nou în mâinile userilor, oferindu-le un control mai mare asupra datelor.