Se apropie momentul când vom putea ajunge de la București la Giurgiu în mai puțin de oră pe calea ferată

Publicat: 18 mart. 2024, 14:38, de Cristian Matache, în News , ? cititori
Se apropie momentul când vom putea ajunge de la București la Giurgiu în mai puțin de oră pe calea ferată

Trenurile sunt așteptate să revină pe ruta directă dintre București și Giurgiu în trimestrul trei al acestui an.

Un oficial al Ministerului Transporturilor a declarat că trenurile sunt așteptate să revină pe ruta directă dintre București și Giurgiu în trimestrul trei al acestui an, pe măsură ce lucrările la podul peste Argeș, de la Grădiștea, este într-un stadiu avansat. În luna mai ar putea începe circulația trenurilor de testare.

De la anul 2005, trenurile au fost redirecționate prin Videle, ceea ce a crescut semnificativ durata călătoriei între București și Giurgiu la peste două ore, făcându-le mai puțin atractive pentru navetiști, care pot parcurge aceeași distanță în aproximativ o oră cu mașina sau microbuzul.

Initial, speranțele erau ca linia să fie deschisă până la sfârșitul anului 2023 și reintrodusă în Mersul Trenurilor după aproape două decenii. Cu toate acestea, lucrările încă nu sunt finalizate, iar momentul deschiderii se apropie, cu trenurile de pasageri probabil să înceapă să circule prin iulie sau august. Există discuții privind operatorul feroviar care va opera pe linia 102, între CFR Călători și compania privată TFC, însă este prea devreme pentru a face o afirmație definitivă în acest sens.

„Lucrările la linia ferată sunt într-un stadiu avansat, cu peste 95% grad de realizare în ceea ce privește progresul fizic. Testele sunt programate să înceapă în luna mai și ne așteptăm ca din trimestrul trei al acestui an să fie posibilă circulația trenurilor peste Argeș. Trebuie să ținem cont că podul a căzut acum 19 ani. De asemenea, este important să menționăm că va începe și faza a doua a proiectului de electrificare, care este și ea într-un stadiu avansat de pregătire și contractare”, a declarat Ionuț Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, pentru Agerpres.

Călătoria între Giurgiu și gara București Progresu este estimată să dureze aproximativ 50 de minute, în timp ce traseul între gara Progresu și București Nord ar urma să dureze 30 de minute. Linia 102 București Nord – București Progresu – Giurgiu nu a fost niciodată una rapidă, iar trenurile au avut timpuri de călătorie semnificative, în special după prăbușirea podului de la Grădiștea în 2005, care a afectat în mod drastic ruta și timpul de călătorie între cele două orașe.